router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamhoang

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
116
Goede avond allemaal,sinds vandaag heb ik internet via Home en volgens de helpdesk kan ik geen netwerk maken via een switch ( en dat klopt want het lukt mij ook niet , toen wel via een andere provider ) maar het moet via een router. Hebben jullie een raad voor mij welke draadloos router ( merk, type ) moet ik kopen ?
 
Heb je ook een budget in gedachten waarbinnen de router zich zou moeten begeven ?
 
Breedband routers heb je al vanaf 29,-. Die hebben een ingebouwde switch voor vier computers.

Een switch is bedoeld om verschillende computers in een netwerk te hangen. Een router verbindt netwerken met elkaar, bijvoorbeeld je eigen netwerk met internet. Vaak hebben breedband routers een ingebouwde switch voor vier computers.

Kijk eens in mijnhandleiding in mijn handtekening voor meer uitleg over netwerken.
 
Volgens de gebruikers op www.troublesathome.nl moet je geen draytek 2200 serie nemen.
Ik gebruik deze al ongeveer 5 jaar in samenwerking met een @home abbo.
Maar een router met 1 uitgaande poort is in jou geval al genoeg, je kunt dan namelijk de switch gebruiken voor het aansluiten van meerdere computers.
Als je een router koopt vraag dan wel even of deze geschikt is voor @home omdat je namelijk in de router jou computernaam moet zetten dit is het cc of cp nummer dat jij gekregen hebt van @home.

Suc6 met de zoektocht.
 
budget

hartelijk dankvoor jullie snelle reacties , het moet lukken met al die goede advies.
 
ik heb een x-micro router en ik denk dat die niet geschikt is want je kunt er geen computernaam inzetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan