mpeg2 ondertitelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beverwijkse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Berichten
20
hay hay mensen...

daar ben ik weer...
effe een ander vraagje, maar kan je mpeg ook ondertitelen??
Ik heb mijn film al omgezet van AVI naar MPEG...
en omdat het mij niet lukt op een andere manier (om mijn film te ondertitelen voor het omzetten) dacht ik misschien kan het NA het omzetten...
ik wil dus mijn ondertiteling VAST in mijn film zetten zodat ik hem mooi kan branden op DVD!!
please HELP!!

alvast bedankt,
 
sorry fred, maar dat had ik allang al geprobeerd, maar daar neemt hij mijn ondertiteling niet in mee...
en mijn film is al een mpeg bestand een GEEN AVI meer dus het omzetten ervan heeft geen nut meer...
ook loopt mijn ondertiteling bij het bekijken van de film prima gelijk...
nu moet ik alleen mijn ondertiteling nog IN de film branden zodat ik hem op DVD kan zetten...
maar evengoed bedankt!
 
Bij een avi of mpg film zul je het toch weer op zo'n manier moeten doen, De ondertitels kun je alleen bij DVD achteraf plaatsen.

Maar hoezo nam hij de ondertitel niet mee in de film?
Had je wel een .srt file en had je wel de .vdr file gekozen bij TMPGenc ipv de .avi file?
Als je daar nl. de .avi kiest ipv de .vdr neemt hij nl. idd de ondertitel niet mee. Bovendien moet VirtualDub dan open blijven staan.

Je kunt bovendien in TMPGEnc gelijk zien in de preview of de ondertitel meeloopt.
 
maar een mpeg file hoef je toch niet meer om te zetten met tempeg??
dat is toch al gebeurt??
en ik heb alles precies gedaan zoals het moet...
want ik heb die manier wel eens gebruikt bij een andere film en toen lukte het wel...
maar bij brother bear en bij Shrek lukt dat dus niet op die manier...
vandaar dat ik het zelf ook moet snap...
dus ik had eigenlijk gehoopt dat dat als je een mpeg film had je die dan kon ondertitelen zonder dat je eerst ee AVI moet hebben enz...
snap je me nog??
 
Voor TMPGenc heb je niet perse een Avi nodig. Je kunt er ook een MPG voor gebruiken.

VirtualDub is het programma dat de ondertitel eronder plaatst en als server voor TMPGenc fungeert.
TMPGenc is het programma dat de ondertitel er met behulp van VirtualDub in brand.

Anders even iets anders.
Als het goed is heb je het ondertitelbestand.
Deze is als het goed is al geconferteerd naar .ssa formaat.

Doe eens het volgende als test.

Open VirtualDub en de film (avi of mpg, welke maakt niet uit).
Ga naar Video/Filters en klik op Add...
Scroll naar Subfilters en klik op OK.
Zoek nu het ondertitelbestand(.ssa) en klik op Openen.
Klik nu op Show Preview en schuif met de balk door de film.

Als je nu ondertitels ziet zou het moeten werken.

Als het werkt klik OK. Zo niet is hier al iets mis.

Ga naar File/Start Frame server en klik op Start.
Sla het bestand op als test.vdr. Sluit het niet.

Open TMPGenc en kies als bestand die test.vdr (zie je die niet klik dan op de pijl naast bestandstypen en kies voor *.*) en klik op start.
Je hoeft nu niet de hele film weer te laten doen, maar laat hem even lopen tot er een aantal keer wat gesproken is.
Zie je ondertitels is het goed, zie je ze niet kun je gelijk stoppen.

Als je hier geen ondertitels ziet en bij TMPGenc wel dan is er waarschijnlijk een ander probleem.
 
sorry maar bij het opene van mijn film in virtualDub krijg ik te zien: No vidoe frames found in MPEG file.
wat is dat??
 
en waar moet ik in hemelsnaam dat vdr bestand openen??
leg aub iets makkelijker uit, want sinds het niet lukt op de oude maniet word ik er echt knetter gek van en snap ik er ook niks meer van...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan