van videocamera ->pc verslechtert kwaliteit aanzienlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ardy75

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
17
Hoi iedereen,
Ik heb onlangs videoopnamen gemaakt tijdens mijn vakantie en deze bandjes gemonteerd op een videoband, vrij goed resultaat moet ik zeggen...

Nu wil ik de totale originele content van de bandjes op mn harde schijf zetten en heb dus mbv windows moviemaker I en de videocamera (digitaal) één van de bandjes ingelezen op de harde schijf. Ondanks dat ik bij instellingen van Moviemaker gekozen had voor hoogste kwaliteit, schrok ik uiteindelijk van het resultaat bij het terugkijken op de pc: erg wazig / onscherp, vooral op volledig scherm.

Heb ik iets verkeerd gedaan?? Of misschien andere software gebruiken..??

Anyone?

Bedankt bij voorbaat!

Groet!
Ard
 
Even goed je instellingen nakijken, kan best zijn dat je iets over het hoofd hebt gezien.
Ik heb ook al een aantal keren de filmpjes van mijn videocamera (geen digitale) op mijn harde schijf gezet.
Ik gebruikte hiervoor Cyberlink Power Director en Videon. Na veel uitproberen had ik eindelijk alle instellingen goed staan en een mooi resultaat gekregen.
Ook kun je het programma Ulead Videostudio gebruiken. Makkelijk en simpel in het gebruik. Een trial is te downloaden van http://www.ulead.com/vs/runme.htm

succes !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan