Kwaliteit gaat achteruit met Sony camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Berichten
1.075
Beste...,

Ik heb een Sony Digital Handycam DCR-TRV12E.
Het opnemen gaat perfect, daar is niets mis mee.
Ik heb verschillende programma's geprobeerd om de video opnames op de PC te krijgen.
Pinnacle Studio 8 krijgt het voor elkaar om de verschillende scenes van elkaar te kunnen scheiden.
Dit is wel handig in verband met overgangen en het aanmaken van hoofdstukken.
Ulead Movie Factory kan dit helaas niet.

Welk programma ik ook gebruik, de kwaliteit neemt drastisch af als ik de DVD / VCD afspeel op mijn TV.
Het kan misschien aan de TV liggen (is een LCD scherm met ~1200 bij ~900 pixels), maar dat lijkt me toch stug.

Met welk programma heb ik geen kwaliteitsverlies als ik de data overzet van de Handycam naar de PC?

En welk programma is aan te raden als je een echte DVD wilt maken met hoofdstukken en een menu aan het begin?
Daarnaast wil ik ook graag aan het begin van elke scene een regel ondertiteling hebben met de datum van opname en de titel van de scene.

Een boel vragen, en ik hoop dat iemand me kan helpen!

Bedankt alvast.


groet,
Dave.
 
Ik gebruik "Video deluxe 2004 plus" en ben daar redelijk tevreden over. Ik merk absoluut niets van kwaliteitsverlies bij het overzetten van de camera naar de PC.

Ik vind het wel een behoorlijk ingewikkeld programma omdat er zo veel mogelijkheden zijn.

Video deluxe heeft ook mogelijkheden om te convergeren naar diverse formaten DVD VCD miniDVD enz. Het programma kan ook DVD's maken met een menu met hoofdstukken

Alle mogelijkheden die jij wilt zijn in het programma aanwezig.
Automatische scene herkenning, overgangen zoveel je wilt, ondertitels op allerlei manieren.
 
Bedankt!

Ik zal proberen aan het programma te komen.
Mocht ik toch nog een vraag hebben, dan zal ik hem hier stellen.


groet,
Dave.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan