boot disk failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmcartoons

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
Berichten
3
Hee hallo!

zit met een probleem, tijdens het opstarten krijg ik de volgende opmerking te zien: Disk boot failure insert system disk (of iets in die trand).
Nu ben ik helaas doordat mijn computerwinkel in gebreke is gebleven niet in het bezit van de originele cd!
Nu vroeg ik bij af of het soms mogelijk is om in een soort van veilige modus op te starten in XP prof. zodat ik in ieder geval mijn data veilig kan stellen.
Weet iemand hoe dat moet of is er iemand die mij zou kunnen vertellen hoe ik het boot probleem kan verhelpen?!

B.v.d.,

Martin
 
het kan zijn dat je hd defect is, heeft de pc altijd goed gedraaid kort geleden?
hoor je de hd draaien?
 
En je hebt ook gecontroleerd of er geen diskette of cd inzit tijdens het opstarten van de pc?
 
De veilige modus kun je starten door F8 in te drukken vlak voor het opstarten van XP. Helaas lukt dit in jouw geval niet omdat je pc na de Biosmelding niet verder start. Waarschijnlijk is je hd kapot of zoals Tanja al zegt zit er een floppy in je floppydrive bij het opstarten.

Wat nu te doen. Kijk eerst eens of er geen floppy in je drive zit.

Ja: dan verwijderen en opnieuw opstarten
Nee: Dan eens opstarten met een opstartflop en kijken of je C:\dir kan geven fdisk raadplegen kan ook. Zie je de harde schijf onder fdisk of C:\dit dan is dat alvast oke en moet je kijken of je van iemand een xp cd kan lenen. Succes.
 
Hij werkte altijd prima, alleen de laatste paar dagen liep hij vast zodra ik hem belaste en had ik af en toe een boot failure tijdens herstarten maar nu iedere keer.

zou alleen niet weten of ik zo'n floppy wel heb..

in ieder geval alvast bedankt!:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan