Wat heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1973

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Berichten
25
Hallo, ik wil graag met twee computers op internet.

Beide computers draaien XP Professional. Op computer 1 komt via een USB modem (Alcatel Speedtouch 330) Wanadoo ADSL binnen. Beide computers zijn voorzien van een (eenvoudige) netwerkkaart.
Wat heb ik nodig? Router en kabel?
Ik las ergens dat USB-modems problemen kunnen geven, of is dat alleen zo met een draadloos netwerk?
Groet, Wouter
 
Hallo,

Je hebt inderdaad goed gelezen dat usb modems problemen kunnen geven.Let wel het hoeft niet altijd zo te zijn maar ze zijn nou eenmaal storingsgevoeliger.
Draadloos en USB gaat niet echt samen.

Vraag is wat wil je ?
Heb je een budget in gedachten ?
Blijft het bij 2 PC's of wellicht meer in de toekomst ?
 
wat ik wil...

Het blijft bij twee pc's.
Budget is beperkt, het netwerk hoeft niet draadloos te zijn.
Heb ik voldoende aan een willekeurige router en een kabel?
 
Je hebt in beide computers een netwerkkaart.
Dan ging ik voor een adsl router met ingebouwd moden en dan voor de ethernet versie dus niet usb.
Hier kun je standaard vier pc's achter hangen.
Als dat te weing is dan kun je daarna nog voor een switch kiezen.
 
Bij funprice een adsl modem/router voor €60,-
twee utp kabels erbij en je bent gereed.
 
Kies dan bij voorkeur een die door je provider ondersteunt wordt tenzij je het geen probleem vindt om allerlei instellingen te wijzigen.

Kijk even op de www site van je provider.Daar kom je beslist een goed type/merk tegen.

Succes !
 
Dank voor de reacties! Als ik het goed begrijp moet ik mijn huidige USB-modem wegdoen? IS dat noodzaak of is dat beter? Niet om voorbij te gaan aan de adviezen, maar wat zou het nadeel zijn van mijn huidige usb-modem houden, een losse (goedkope) router (zijn er al v.a. € 25,- zag ik) aanschaffen, deze voor de modem plaatsen en met UTP kabels de verbinding maken?
 
Dan moet het wel een router zijn met een usb aansluiting anders gaat het niet werken.

adsl-modem-router-pc dat is normaal en niet zoals jij voorsteld.

Usb is storings gevoelig ethernet veeeeel minder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan