draadloos netwerk internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
175
Ik wil thuis een draadloos netwerk aansluiten met mijn gewone computer en laptop. Op de laptop moet ik kunnen internetten.

Ik heb de volgende appartuur. Een router en draadloze netwerkkaart voor laptop.

Ik heb internet via ADSL met USB modem (zo’n groene platvis).

Kan iemand mij uitleggen hoe ik zo’n draadloos netwerk moet aanleggen en dat ik op mijn laptop via netwerk kan internetten?
 
Ik wil het je graag uitleggen alleen het gaat niet werken met een usb modem.

Je zult de usb modem moeten vervangen.Het beste alternatief zou een ethernetmodem met ingebouwde router zijn voor draadloos.Gezien het feit dat je al een router hebt staan is dit natuurlijk jammer.
Gaat het om iets nieuws lees heb je de appartuur recentelijk gekocht ? Kun je het ruilen ?
Waarom wil je een draadloos netwerk ?
 
voorheen had ik een netwerk met draden en toen werkte internet op laptop wel. Ik ga er vanuit dat dan ook draadloos werkt.
 
Je kunt een usb modem niet aan een router verbinden.
Dat kan alleen met een ethernet kabel.

Als je een ethernet modem hebt, gaat daar de kabel naar de router. Die is draadloos naar de ontvanger in je laptop.

Een usbmodem kun je niet in de router stoppen (voor zover mij bekend, maar de techniek blijft vooruit gaan natuurlijk)

Ik sluit me aan bij de mening van upsidaisy
 
Probeer servicepack 2 te downloaden. Deze heeft een speciale wizard voor het instellen van een draadloos netwerkt, neemt windows alles zorg uit je handen. Je zult wel, zoals door andere leden opgemerkt, een router aan moeten schaffen. Succes.
 
Tja,ongelovige Thomas,maar ik waardeer je drang naar innovatie !

De usb modem is er voor om 1 pc met de met een cabel te verbinden met een ADSL-lijn.Heb je ook drivers geinstallerd voor het modem ? Denk het wel.Probeer de modem maar eens aan te sluiten aan de router.als het je lukt sta ik open voor je methodiek.Denk alleen dat het niet gaat lukken.En hoe gaan de drivers dan je modem aansturen ?

Het beste en eenvoudigste is zoald reeds aangegeven.

Wat wel kan is het volgende,maar vraag is of het je lukt:

USB Modem>aansluiten op PC waar drivers op staan>
netwerkkaart in die pc>aansluiten met netwerkkabel>
op draadloze router.
Dan moet je binnen je netwerk de nodige instellingen doen.Lijkt me niet echt wenselijk.

Maar proberen mag je het altijd.


NB:Ook SP2 installeren heeft geen enkele invloed.Was het maar waar !
 
zoals ik eerder heb aangegeven lukt het om te internetten wel als ik mijn laptop via een kabel aansluit op de router.
 
Dat begrijp ik,maar kijk eens naar je vraag in het openingstopic ??
Wat je nu zegt is toch niet draadloos ?
 
Quote

Het beste alternatief zou een ethernetmodem met ingebouwde router zijn voor draadloos.

Unquote.

Je eerste link opent,de tweede niet.

Kijk ook even op de site van je provider waar die zelf mee werken.Heb je dat gedaan ? Past deze inde range ?
Denk ook even aan de splitter die je nodig hebt !
Heb niet de indruk dat die hier bij zit ?!
Let ook even op de compatabiliteit met je kaarten !
 
Waarom beweert nu iedereen dat een draadloos netwerk met een usb modem niet gaat werken?
Ik heb zelf die combinatie en het werkt wel...het is alleen ff goed vogelen hoe je het aan de praat krijgt, maar het is te doen.
 
paniekfreak, aan jij mij uitleggen hoe jij dit voorelkaar hebt gekregen. Hoe heb je alles aan elkaar verbonden?

thnks
 
Misschien toch even goed lezen,want er staat nog iets:

Quote:



Wat wel kan is het volgende,maar vraag is of het je lukt:

USB Modem>aansluiten op PC waar drivers op staan>
netwerkkaart in die pc>aansluiten met netwerkkabel>
op draadloze router.
Dan moet je binnen je netwerk de nodige instellingen doen.Lijkt me niet echt wenselijk.

Unquote
 
Geplaatst door MJJBROEKHUI
paniekfreak, aan jij mij uitleggen hoe jij dit voorelkaar hebt gekregen. Hoe heb je alles aan elkaar verbonden?

thnks

Ik ben zelf ook nog aan het vogelen om het hier weer werkende te krijgen dus echt exacte instellingen kan ik je niet geven.

Mijn USB modem hangt aan mijn pc beneden. En daar zit ook de router op. Boven (en mijn laptop overal;)) hebben de pc zo'n usb plugje om verbinding te maken met het netwerk.

Wat ik altijd eerst doe is met de wizzard van XP mijn netwerk configureren. Mijn pc beneden werkt dus als server en de andere computers maken via de pc beneden verbinding met het internet door de gedeelde adsl verbinding op die pc.
Ik hoop dat je deze "route" een beetje snapt.

Wat erg belangrijk is is de instellingen van je router en van je pc's. Je moet bijvoorbeeld bij de LAN instellingen van je router er op letten dat de gateway in gesteld staat op het IP adres van de comp die verbinding maakt met het internet. Daarom is het wenselijk dat je zelf de IP adressen van alle pc's in stelt. En de WAN optie van je router moet niet aan staan.
De gateway en DNS instellingen van de netwerk verbindingen op de client pc's moet ook ingesteld staan op het IP adres van de host pc.

Het kost soms (vaak) veel moeite om het draaiende te krijgen, maar als het eenmaal werkt dan werkt het ook best goed. Laatst kwam de overbuurman (woont schuin tegenover mij) naar mij toe dat hij via mijn host pc en mijn internet verbinding het internet op moest. Hij maakt namelijk gebruik van hetzelfde soort netwerk (Medion) en heeft ook een IP adres dat in de rage van die van mij ligt. ;) Het was zelfs zo erg dat hij zijn eigen verbinding op die momenten (dat hij verbinding kreeg met mijn router in plaats van zijn eigen router) niet eens meer zijn eigen inbel verbinding gebruiken.

Mocht het bij mij weer werken dan zal ik alle instellingen exact doorgeven zodat het voor jou wat makkelijker wordt dit zelf ook in te stellen.
 
@paniekfriek

Met alle respect,je kunt hem ook de instellingen niet geven want je weet bijv niet eens wie zijn provider is en welke eerste en tweede DNS die heeft !

Hoe ga je nou helpen als je de boel zelf niet voor elkaar hebt ?!
 
Jeemig zeg ik wil niet ***lig doen maar ben jij hier degene die dus overal commentaar op heeft?

Ik hoef helemaal geen provider gegevens te hebben om de boel aan de gang te krijgen hoor. Degene die ik wil helpen kan gewoon zelfs zijn internet verbinding instellen. :)
Kijk als die internet verbinding tot stand is gekomen (en dat moet iedereen lukken) dan moet je er alleen nog maar voor zorgen dat je het voor elkaar krijgt dat de client pc's via de host pc toegang krijgen tot die bestaande verbinding.

Ik heb ook aangegeven dat ik nog niet alle juiste instellingen kan geven. ;)

Maar als je het niet erg vind ga ik deze discussie niet verder meer aan....als jij denkt dat jij het beter weet en vind dat iedereen maar meteen een nieuw modem moet aanschaffen omdat het in jouw ogen te veel werk is om dit draaiende te krijgen dan is dat jouw goed recht, maar ik deel deze mening niet...

Enne waarom makkelijk en duur doen als het moeilijk en goedkoop kan?
 
Beetje overtrokken reactie ?!

Heeft ook weinig tw-waarde voor topic-starter.

Idd,discussie sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan