Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spietman

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2002
Berichten
14
Hallo iedereen,

Ik denk dat ik het antwoord al weet op volgend probleempje, maar ik wil het toch bevestigd zien.

Ik heb een Pocket PC met WLAN, een PC met een draadloze netwerkkaart (SMC2602W) en een internetaansluiting via USB-modem.

Zal niet lukken hé!

Is een draadloze router en een ethernetmodem voldoende?

!! Ik ben nog minder dan een beginner :rolleyes: !!
 
Geen beginner meer want je zegt het zelf:USB en draadloos :NEE

Waarom zou je niet een ethernetmodem overwegen voor draadloos ? Dus alles in een ? Niet nog eens een router voor draadloos erbij kopen als ik zou mogen adviseren.

Heb je al een ADSL aansluiting ? Zoja bij welke provider ? Wellicht ondersteunen die bepaalde produkten.Je zou ook naar een speciaalzaak kunnen gaan om even naar je type pocket pc te laten kijken en beoordelen of het compatibel is.

Succes !
 
Usb en draadloos internetten is wel degelijk mogelijk. Het is niet de makkelijkste manier, maar het is te doen. ;)

Ik heb zelf ook een Usb modem (adsl van tiscali) en een draadloos netwerkje liggen en normaal werkt het (altijd na veel klooien) goed.

Alleen ben ik nu weer aan het veranderen op mijn pc geweest en moet ik weer vogelen hoe ik het weer werkende krijg, maar het is te doen. Mocht ik er uit komen dan horen jullie wel hoe je het moet doen. ;)
Het zou via de XP wizzard vrij eenvoudig in te stellen zijn. ;)
 
Precies na klooien.Jij krijgt het misschien wel voor elkaar,maar anderen niet.Waarom deze problemen opzoeken ? Ik heb in eenander topic ook aangegevn dat het kanmaar niet eenvoudig is.

Als het dan via XP zo eenvoudig is ben ik benieuwd hoe snel je het gefixt hebt.Vast niet in een 1/2 uurtje.
 
Misschien heb ik het niet binnen een half uurtje voor elkaar, maar ik ben wel van plan nu zo slim te zijn alle instellingen op te slaan zodat ik de volgende keer het sneller weer in orde kan krijgen. ;)

En misschien is het niet altijd wenselijk om te gaan klooien, maar voor sommige mensen is het aanschaffen van een nieuwe modem gewoon een kostenpost die ze liever niet maken. ;)
 
@paniekfriek

Tuurlijk spelen kosten een rol.Waar het om gaat is dat mensen zich goed orienteren voordat ze iets kopen en zich laten adviseren wat wel en niet kan.

Reken voor de grap jouw " klooi-uren " eens om naar kosten dan ben je denk ik al klaar.
Niet iedereen zal de tijd hebben,en tijd was en is geld !

Maar goed ieder zo zijn argumenten.

Succes met het nieuw instellen !
 
Tuurlijk kan je altijd eerst orienteren als je zoiets op wil zetten en nog helemaal niks op dat gebied gekocht hebt.

Kijk ik had al een lange tijd een adsl verbinding met en usb modem. En toen ik die nam had in nog geen plannen om een netwerk aan te leggen. Maar op een gegeven moment werden de kids wat ouder en wilde ook internetten (soms was het zelfs nodig voor school). In het begin maakten ze gewoon gebruik van mijn comp maar toen er bij de Aldi een draadloos netwerk in de aanbieding kwam heb ik die gekocht om dus toch maar een netwerk te maken zodat de kids ook konden internetten....

Op de doos van het netwerkje stond bij de dingen die je nodig had onder andere een comp met internet verbinding, maar er stond dus echt niet bij dat je geklooi zou krijgen met een usb modem. Had ik dat geweten dat had ik misschien nagedacht voor ik er aan begon, maarja nu heb ik hem dus en moet er het beste van maken...

En geloof me het zal lukken...en als ik het voor elkaar krijg kan ik het hier toch neer zetten zodat anderen in korte tijd ook hun netwerkje op deze manier kunnen instellen. ;)
 
Je hebt helemaal gelijk en ik hoop dat veel mensen er gebruik van kunnen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan