Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spietman

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2002
Berichten
14
Hallo iedereen,

Ik denk dat ik het antwoord al weet op volgend probleempje, maar ik wil het toch bevestigd zien.

Ik heb een Pocket PC met WLAN, een PC met een draadloze netwerkkaart (SMC2602W) en een internetaansluiting via USB-modem.

Zal niet lukken hé!

Is een draadloze router en een ethernetmodem voldoende?

!! Ik ben nog minder dan een beginner :rolleyes: !!
 
Geen beginner meer want je zegt het zelf:USB en draadloos :NEE

Waarom zou je niet een ethernetmodem overwegen voor draadloos ? Dus alles in een ? Niet nog eens een router voor draadloos erbij kopen als ik zou mogen adviseren.

Heb je al een ADSL aansluiting ? Zoja bij welke provider ? Wellicht ondersteunen die bepaalde produkten.Je zou ook naar een speciaalzaak kunnen gaan om even naar je type pocket pc te laten kijken en beoordelen of het compatibel is.

Succes !
 
Usb en draadloos internetten is wel degelijk mogelijk. Het is niet de makkelijkste manier, maar het is te doen. ;)

Ik heb zelf ook een Usb modem (adsl van tiscali) en een draadloos netwerkje liggen en normaal werkt het (altijd na veel klooien) goed.

Alleen ben ik nu weer aan het veranderen op mijn pc geweest en moet ik weer vogelen hoe ik het weer werkende krijg, maar het is te doen. Mocht ik er uit komen dan horen jullie wel hoe je het moet doen. ;)
Het zou via de XP wizzard vrij eenvoudig in te stellen zijn. ;)
 
Precies na klooien.Jij krijgt het misschien wel voor elkaar,maar anderen niet.Waarom deze problemen opzoeken ? Ik heb in eenander topic ook aangegevn dat het kanmaar niet eenvoudig is.

Als het dan via XP zo eenvoudig is ben ik benieuwd hoe snel je het gefixt hebt.Vast niet in een 1/2 uurtje.
 
Misschien heb ik het niet binnen een half uurtje voor elkaar, maar ik ben wel van plan nu zo slim te zijn alle instellingen op te slaan zodat ik de volgende keer het sneller weer in orde kan krijgen. ;)