avi en sub file

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudthebud

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
23
ik heb een avi gedownload.
en ik heb een de *.sub file van de avi erbij gekregen (ongeveer 8 mb). Kan ik deze gebruiken om bij het afspelen van de avi de ondertiteling in het nederlands te krijgen?
geprobeerd in bsplayer maar die gebruikt alleen *.srt files (die ik inmiddels ook heb).
What's the problem zou je zeggen.
Maar ja, ik ben nieuwsgierig wat ik met die *.sub file kan doen?
 
Installeer het programma 'vobsub' en geef het ondertitel bestand dezelfde naam als het film bestand. Dus 'film.avi' heeft als ondertitelbestand 'film.sub' of 'film.srt'. Als de film en de ondertitels in dezelfde map staan worden de ondertitels vanzelf getoond.
Voor het programma moet je maar ff met google zoeken.
 
ik had vobsub al geinstalleerd. En heb idd de *.srt en *.sub vernoemd naar de avi. maar alleen de srt file werkt. Bij bv afspelen met bsplayer krijg ik wel ondertiteling van de srt maar igv sub doet ie nix.

Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee? De srt is maar enkele kb's groot terwijl de sub file 8 mb is...
 
Heb je misschien ook nog een .idx bestand bij de .sub?

Volgens mij is het verschil dat bij een srt de ondertitels gewoon als tekst in het bestand staan en in een sub als afbeelding, net als bij dvd's. Een .idx bestand wordt door vobsub gebruikt om op de juiste tijd op de juiste plaats in het .sub bestand te zoeken.
 
Natuurlijk, het is allemaal zo simpel.
En ik maar denken dat ik die idx niet nodig had. Dus gewoon verwijderd.

Geen wonder dat t niet werkt.
Thanx.....:thumb: :thumb: :thumb:

rudgr
 
Nu ben ik benieuwd of je uit een ifo bestand van een dvd ook een idx bestand kan maken? Ik weet dat het nl. wel mogelijk is een srt te maken mbv een ifo....
dan zou dit ook voor een idx moeten kunnen, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan