mp3 splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Weet iemand een knap programma om een zeer grote mp3 te splitsen in meerdere files, ik wil een lange mix cd in meerdere files maken en branden met een zeer korte pauze zodat ik wel kan skippen op de cd speler maar niet het verloop van track naar track hoor.
 
Volgensmij gaat dat nooit echt werken; het kost ongelooflijk veel moeite cq je krijgt een slecht resultaat. Mp3 heeft namelijk altijd een pause aan het begin van het nummer, dat zit in de mp3-standaard ingebakken. (ogg daarintegen niet btw)

Wat je wel zou kunnen doen is met b.v. exact audio copy een m3u/cue maken van een cd met losse nummers. Volgensmij kon EAC ook de eerst xseconden bij de m3u/cue er dan afhalen, zeker weten doe ik dit echter niet.(te lang geleden :eek: )
 
Dus als ik losse tracks zou maken van een mp3 van ik zeg een uur, dan plaats hij automatisch een pauze van x aan het begin van het nummer, die kon ik nog niet, deze mp3 begint toch daardwerkelijk meteen met spelen als ik hem opstart.
Ik weet inderdaad dat ogg iets anders in mekaar zit maar goed, helaas heb ik dan nu een mp3 bestand.

Wat zou ik dan kunnen doen met die m3u/cue, wat hout dat dan in, kan ik die dan plaatsen op een mp3 van een uur lang ofzo?
 
Ow daar hebben we ruis.
De pauze die ik bedoelde, zit er alleen in als je mp3 ript van een cd, en niet als je ze zelf gaat splitten en 'm bij het begin afhakt, dus dat je geen pauze hebt klopt dan wel.

m3u is niets meer dan een playlist bestandje met de tijden erin wanneer de nummer beginnen en eindigen. Op deze manier kun je een grote mp3 bestand met meerdere nummers bedienen in een mediaspeler alsof het gescheiden mp3's zijn.

cue bij mp3, is gemaakt om zo'n dezelfde volledige cdrip in één mp3 bestand, terug los als apparte nummers te kunnen branden op een cd.
Vele mediaspelers kunnen tegenwoordig ook de cue als m3u gebruiken. Bij een hardwarematige speler moet je eerst even kijken of die m3u's kan lezen.

Éen van beide zou je dus kunnen gebruiken om het nummer te splitten zonder het daadwerkelijk te splitten. Met EAC kon dit volgensmij, vereiste is wel dat je dan een cd nodig hebt waarop de nummers los staan. Scheelt je een hoop werk om het zelf te doen.

Heb je geen bron met losse nummers, (en ik bedenk mij net dat dit wel heel erg waarchijnlijk zal zijn-> (ik heb slaap nodig))
weet ik zogauw geen proggie die dit kan.
(ik zal even proberen mee te zoeken straks)
 
Laatst bewerkt:
Ff gezocht en rondgevraagd, via msn kreeg ik de tip over Freedb Easy Navigator en de 2 proggies die daarbij genoemd worden. Volgensmij is dit wat je nodig hebt.
 
Temptation, weet je mischien ook een goede mp3 ripper, ik zoek me weseloos maar vindt ze alleen maar met spyware, dat wil ik niet.
Dat programma wat je noemde moet ik eens op mijn gemak bekijken, dank daarvoor.
 
Een goede mp3 ripper vind ik cdex en Exact Audio Copy, deze laatste is niet erg makkelijk in gebruik. Meestal gebruikte ik cdex, eiglijk nogsteeds als ik een windows pc moet gebruiken.

Voor het afknippen en plakken van muziek gebruik ik audacity.
CDex en Audacity zijn hier te vinden.
 
Ik ga er eens mee stoeien, dankjewel alvast.
 
Het zijn allemaal leuke progjes, hoop mogelijkheden, helaas kan ik er nog steeds niet een pause mee creeren om de zoveel minuten van 1 seconden en daarna de compleete track als meerdere mp3 weg schrijven en daarna met Nero of iets dergelijks een cd maken met die tracks en dan aangeven dat de pauze tussen de nummers maar zo klein mag zijn, dan kun je toch skippen maar lopen de nummer stoch redelijk vloeiend in mekaar over.
 
Als je de hand weet te leggen op Steinberg Wavelab 5, dan zal ik je uitleggen hoe je al je (muziek) problemen met dat programma kunt oplossen. Is ook perfect om te rippen en te branden.

Groeten

Poekie
 
Kun je het ook uitleggen met wavelab deel 4?
Die draait nu, ik vindt het een erg mooi prgramma maar helaas snap ik er nog niet zoveel van.
 
Nou ik het het door hoor, Wavelab versie 4 kan het ook en het werkt helemaal perfekt, niet teveel werk en precies wat ik wou.
Jullie beide bedankt voor het meedenken.
 
Sorry dat ik het niet heb uitgelegd, maar ik heb tijdelijk geen internetverbinding meer. Gelukkig ben je er zelf al uit:)
Mooi programma is Wavelab, vind je niet?

groetjes,

Poekie
 
Topper

Nou ik weet nog niet eens een kwart van het programma, ik ben er gelukkig wel achter hoe je markers kunt plaatsen in een wave bestand zodat je daarna een cd kunt maken met track splitsingen.

Geen internet is vervellend, dat is weer opgelost omdat je weer reageert.
 
Nou, ik heb weer een eigen verbinding, dus als je nog vragen hebt over het programma; kom maar op:)

Poekie
 
Ik hoop dit weekend iets meer tijd te hebben om achter de pc te zitten, dan zal ik er nog eens in duiken om te zien wat ik allemaal nog niet weet.
Volgens mij kun je een hoop leuke dingen doen maar ik weet nnog niet precies wat allemaal.
 
Temptation schreef:

m3u is niets meer dan een playlist bestandje met de tijden erin wanneer de nummer beginnen en eindigen. Op deze manier kun je een grote mp3 bestand met meerdere nummers bedienen in een mediaspeler alsof het gescheiden mp3's zijn.

cue bij mp3, is gemaakt om zo'n dezelfde volledige cdrip in één mp3 bestand, terug los als apparte nummers te kunnen branden op een cd.
Vele mediaspelers kunnen tegenwoordig ook de cue als m3u gebruiken. Bij een hardwarematige speler moet je eerst even kijken of die m3u's kan lezen.

Nu heb ik via de freedb Easy Navigator een xmcd bestand van de cd gevonden. Hoe kan ik nu een groot mp3 bestand door de windows media player laten lezen dat hij denkt dat het gescheiden nummers hoewel dat mp3bestand dat uiteindelijk niet is????? In welke map moet ik die plaatsen? Wie helpt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan