Opstarten XP en direct weer afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Barry

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Berichten
122
Ik zit met een raar en erg vervelend probleem.

Zonder enige aanleiding is het niet meer mogelijk XP goed op te starten. Alles werkt normaal tot het inlogschermpje waar een inlognaam gekozen kan worden (in mijn geval administrator). Wanneer deze gekozen wordt start xp wel op tot het moment dat ik mijn bureaublad zie (zonder pictogrammen) maar direct daarna sluit XP automatisch af totdat ik weer bij het schermpje kom waar "administrator" gekozen kan worden.

Ook via F8 een veilig modus opstart werkt niet.

Wie weet wat ik kan doen zonder dat ik al mijn data (lees foto's, dokumenten etc) op mijn harde schijf kwijt ben.

Alvast bedankt

Eric
 
Heb pas een PC moeten opkuisen met eenzelfde probleem.
Heb je onlangs kennisgemaakt met het Sasser-virus ?? Kan ermee te maken hebben.

Lastig om op te lossen !
2 mogelijkheden:
1. kan je via een andere pc aan die eerste, start dan de eerste, laat hem in het inlogscherm staan en ga dan via de andere pc naar het register van de eerste. Ben je niet vertrouwd met het register, blijf er dan zeker van af.
Daar is bij de volgende sleutel een verkeerde waarde:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
Daar is een sleutelnaam Userinit, die moet de waarde hebben: c:\windows\system32\userinit.exe en heeft misschien achteraan staan wsaupdater.exe. Maar dat bestandje bestaat niet, dus ... Je moet dus die waarde aanpassen.

2. Kan je niet remote naar het register doe dan het volgende:
start op met de xp cdrom (als je pc dat niet kan moet je iets in het BIOS aanpassen !). Setup zal dan starten. Je kan op bepaald moment kiezen om naar de 'Recovery console' te gaan door op de toets R te drukken. Dat doe je dan en je komt in een soort dos scherm. Navigeer daan naar de map c:\windows\system32 en geef daar de opdracht:
copy userinit.exe wsaupdater.exe
Je maakt daarmee een bestand wsaupdater.exe dat door je register zal herkend worden (maar het is in feite de userinit.exe). Dan terug opstarten en je zou moeten kunnen inloggen. Vergeet nu niet om in het register de juiste waarde op te geven !

Dit is een mogelijke oplossing en zeker geen gemakkelijke. Als het niet lukt, of teveel 'chinees' is, laat maar iets weten.
Bij mijn vriend raakte ik op geen van beide manieren binnen en moest XP er terug overheen. Als je dat goed doet ben je nog niet noodzakelijk persoonlijke bestanden kwijt, wel programmainstellingen enzovoort.
 
Helaas......

Optie 1 was geen optie voor mij. Ik kan weliswaar met mijn laptop de pc bereiken maar enkel die mappen die ik geshared heb. Dus helaas niet het register.

Optie 2 heb ik uitgevoerd en dat leek allemaal goed te gaan. Bestand gekopieerd maar hierna geprobeerd opnieuw te starten maar het bleef hetzelfde...**** !

Als ik jou goed begrijp is er nu nog maar één optie en dat is windows opnieuw installeren. Wat betekent dat?
Ik ben niet mijn dokumenten (foto's ect kwijt) maar al mijn geinstalleerde programma's, zijn die wel weg?

Weet jij (of anderen) nog iets anders? Ben ik daarna trouwens gelijk van dat ****-virus af?

Alvast bedankt
Eric
 
Kijk eens op deze site: http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm
redelijk naar onder, onder de hoofding: How to Repair Install:
Volg de aanwijzingen (lees ze eerst een paar keer, schrijf het op, druk ze af ...
XP wordt hersteld, bestanden blijven behouden (geen programma's en instellingen en updates enz... !!!)

succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan