2003 samen met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

thats me sion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2004
Berichten
3
Ik heb een vraagje ik wil windows 2003 server Enterprise Edition bij XP installeren om te kijken hoe het werkt maar ik weet niet hoe dit moet en hoe ik 'mn zo kan installeren dat ik 'm daarna zo eraf kan gooien zondar dat mijn windows XP schade loopt kan iemand mij hier please mee helpen

Greet Sion
 
welkom op helpmij

Ik zou in ieder geval niet 2 besturingssystemen op 1 schijf zetten.

Als je die 2003 server wilt uittesten zou ik deze op een aparte patitie installeren, dus gescheiden van XP.

Op die manier loop je verder geen risico met XP en kun je altijd die partitie weer formatteren cq. verwijderen.
 
Re: welkom op helpmij

Geplaatst door Lucky Fred
Ik zou in ieder geval niet 2 besturingssystemen op 1 schijf zetten.

Als je die 2003 server wilt uittesten zou ik deze op een aparte patitie installeren, dus gescheiden van XP.

Op die manier loop je verder geen risico met XP en kun je altijd die partitie weer formatteren cq. verwijderen.

wat wordt er bedoel met patitie maar moet ik an de hele schijf formateren of een alleen een map??
 
Re: welkom op helpmij

Geplaatst door Lucky Fred
Ik zou in ieder geval niet 2 besturingssystemen op 1 schijf zetten.

Als je die 2003 server wilt uittesten zou ik deze op een aparte patitie installeren, dus gescheiden van XP.

Op die manier loop je verder geen risico met XP en kun je altijd die partitie weer formatteren cq. verwijderen.
 
Je kunt een harde schijf in stukken verdelen. Ieder stuk wordt dan een partitie genoemd.
Zoe kun 1 schijf van 80GB bv. verdelen in 3 of 4 schijven van 20GB die ieder een eigen letter krijgen. Deze zijn dan afzonderlijk te formatteren.

Je kunt dan bv. windows XP op C: zetten en windows 2003 op D:.
Met een bootmanager kun je dan kiezen wat je wilt starten, Windows XP of Windows 2003.

Het beste zou je partities aan kunnen maken met Partition Magic 8. Deze is niet gratis, maar daarmee kun je partities maken en verwijderen zonder dataverlies.

Hier kun je ook nog informatie vinden over partities met XP.
 
Ik zou dit ook graag willen doen maar hoe kan ik dan ervoor kiezen dat hij windows 2003 op de d schijf installeert? Ik instaleer hem via windows xp. En als ik het eraf wil halen kan ik dan gewoon schijf d formateren en het is eraf?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan