XP ziet draadloze Pc boven niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pazzie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
65
Hoi ik heb een probleem, ik heb beneden via een hub een ADSL verbinding op mijn xp machine beneden, en ook op de hub een Linksys accesspoint en boven een andere windows XP Pro machine en ze weigeren elkaar te zien. Heb al gedaan zoals staat vermeld in een boek van me en ook via netwerkwizzard en dan diskette in pc beneden maar ook niets. Ik word beetje gek werkgroep namen zijn oke, maar elke keer als ik ze naar elkaar laat kijken ben ik niet gemachtigd, ik log op allebei in als admin en met dezelfde naam, weet niet of dat iets kan zijn qua hoofdletters? En ik lees nu weer dat het misschien kan zijn dat je dezelfde IPs hebt op de pcs dat mailde mn helpdesk. Ik hoop dat jullie me echt verder kunnen helpen want alles en iedereen die ik mail lukt het niet??

Alvast super bedankt en wie het oplost krijgt een fles wijn:D
 
Bij mij was het zo dat na het downloaden an SP2 mijn ip nr. veranderd was, dat moet je even controlleren..
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af of het gaat werken want voor zover ik weet gaan een usb-modem en acces point zo niet samen.
Ik denk dat er een aantal alternatieven zijn:

-adsl modem :router en modem.kun je uitbreiden met switch en daarop pc resp ap aansluiten.
-router die usb modemaansluiting aan kan.dacht dat dit alleen binnen de Draytek familie kon (?)

Drink de fles wijn lekker zelf op.
 
Hoi bedankt voor reacties, het is een analoog modem adsl daar zit gewoon het 3com Hub op en daaraan dan mn vaste pc beneden en dan nog een laptop, dan nog op de hub een AP de 2 pcs hebben ieder andere zelfde IP's als voor sp2. Ik gebruik gewoon Norton dus niet de windows firewall. De computernamen zelfde de werkgroepen uiteraard hetzelfde. Ik had eerst die pc boven beneden staan en daarmee kon ik gewoon toegang krijgen op de laptop maar nu ziet ie niets meer. En ik weet wel altenatieven voor een fles wijn btw, dank je voor de hulp! De accesspoint is van linksys net als de netwerkkaart boven!!
 
Neem aan dat alle protocollen kloppen ? (Client voor Microsoft etc
IP,subnet en gateway kloppen allemaal ?
 
Standaard gateway is niet hetzelfde als boven en ik ging net naar uitvoeren en deed toen IP adres van mn pc beneden en toen gaf hij dit als foutmelding:het opgegeven netwerkpad is door geen enkele netwerkleverancier geaccepteerd

Dus verder heb ik niets ondernomen, ik ga morgen weer verder kijken. Ik weet dat IPs in dezelfde range zitten subnetmask staat goed. Thanks alvast!!
 
Bij eerder pogingen trouwens kreeg ik de melding van boven en van beneden u bent niet gemachtigd, terwijl ik aangemeld ben als administrator!!
 
Heb alles goed staan dacht ik maar een ding misschien niet en dat zijn de rechten die misschien niet goed zijn toegewezen of default staan dus dat ik moet kijken of externe gebruikers en netwerkgebruikers bestanden mogen wijzigen zoniet dan pas ik dat aan en dan hopen dat het het doet, ik hou je op de hoogte!!
 
DUs gewoon niemand kan me helpen meer?? Ik ben zelf ook wel aan t proberen nog steeds maar ja als iemand nog iets weet dan hoor ik het hoop ik wel!! Dank je wel alvast!!
 
Je hebt 2 weken geen feedback gegeven.Nu kan men wellicht weer inhaken !
 
Hoi ik zal vanaaf ff opschrijven wat ik nog allemaal geprobeerd heb tis niet veel maar ja, misschien toch wat om in te haken ja!! Alvast bedankt!!
 
Hoi ja is een hele handige tip maar ik heb op beide xp machines dezelfde inlognaam en administrator rechten toegekend alsmede netwerkoperator rechten en externe bureaublad rechten toegekend dus zelfde naam, en hij doet niets ja niet gemachtigd om te kijken of aan te melden, maar het meest rare vind ik dat de beide pcs in dezelfde ip range zitten zelfde gateway en zelfde subnetmask hebben maar ik kan hm niet pingen die draadloze boven?? Ik zit dus best erg vast. Maar bedankt voor de zeer handige tip en voor de moeite.
 
Dat zelfde probleem had ik ook, ik heb op bijde pc,s een gast account aangemaakt zonder inlognaaam en zonder wachtwoord, bestanden gedeeld en nu werkt het o.k. ff proberen denk ik, wie weet helpt het ?????
 
Dus gewoon op beide machines een identieke gastaccount aanmaken en dan zonder naam zonder wachtwoord, maar moet je dan met beide gastaccouts inloggen dan?? En daarna proberen te verbinden en wel aan die gastaccounts die rechten geven zoals ik boven heb gedaan?
 
Nee, je moet gewoon de pc opstarten zoals je altijd doet, ik neem aan de je opstart als administrator, als alles dan verder goed staat kan je gewoon zonder op die andere pc inteloggen er opkomen om bestanden uit te wisselen, eerst een gast acount aanmaken natuurlijk. zonder ww en naam. gewoon proberen.
 
Oke dank je wel ik ga het snel proberen, maar kan ik dan ook machtingingen testen die ik op mn draadloze machine heb ingesteld, dus met read only etc? En printer delen kan dat dan ook? Als ik het heb geprobeerd log ik hier gelijk in en dan hoor je het! Alvast super bedankt voor je hulp!
 
Ik ben gegaan naar netwerkverbining maken, ook met een gedeelde map en krijg dezelfde melding van u bent niet gemachtigd, dus ik dacht toch maar weer eens pingen naar pc boven en krijg 4 keer een time-out dus hij ziet hm totaal niet. Zo het kunnen komen door die WEP beveiliging van boven??
 
Je kan alle beveiligingen ff uitschakelen en dan proberen of je er dan wel in komt, dan 1 voor 1 alles weer aanzetten en kijken wanneer het fout gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan