Van dig. camera naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Berichten
1.041
Een vriend van me en ik proberen films van zijn digitale filmcamera te copieeren op de hdd van mijn laptop.
Ik heb dit nog nooit gedaan, hoe moet dat,en heb je daar een speciaal programma voor nodig?

Ik draai Win.Xp Pro + SPII (laptop heeft S-Video aansluiting)
Camera is een Sony Digital Handycam DCR-PC9E

Bedankt alvast,

Leo.
 
Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing.. :D anders eens kijken op google "manual + merk en type van je camera" of gewoon eens de website van Sony proberen. Normaalgezien gewoon de bijgeleverde USB kabel aansluiten op de laptop en aan de camere, windows detecteert deze automatisch als 'hardeschijf'. Ga naar deze computer, daar zal je de nieuwe schijf zien staan. Aanklikken en kopiëren maar.

Succes
 
Geplaatst door joram
Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing.. :D anders eens kijken op google "manual + merk en type van je camera" of gewoon eens de website van Sony proberen. Normaalgezien gewoon de bijgeleverde USB kabel aansluiten op de laptop en aan de camere, windows detecteert deze automatisch als 'hardeschijf'. Ga naar deze computer, daar zal je de nieuwe schijf zien staan. Aanklikken en kopiëren maar.

Succes

Usb kabel is alleen maar om de evt gemaakte foto's op je pc te krijgen,en niet om de video te capturen.
Graag zou ik willen weten wat ik nog meer nodig heb dan alleen maar de S-video kabel,want als ik deze dus aansluit,gebeurd er verder helemaal niets,

Leo
 
Ik vind jammergenoeg het aantal reacties op mijn vraag zeer matig hoor,voor iemand (en volgens mij zijn er genoeg mensen in Nederland op Helpmij) die iets met capturen van film doet,moet het mijns inziens toch niet zo erg veel moeite kosten om met een knap antwoord te replyen?

Leo:confused:
 
om video op je harde schijf te zetten heb je een fire-wire kaartje nodig een een i-link kabel. als je zo je camera aansluit dan herkent XP hem automatisch en vraagt hij meteen hoe je je film wilt overzetten. daarna kun je hem verder bewerken.
 
Ah,da's een mooi antwoord.
Een firewire kaart zit al standaard in mijn laptop, dus alleen nog een i.Link cable.

Is een i.Link cable niet hetzelfde als een kabel met aan beide kanten een firewire_aansluiting?

Groet van leo en bedankt voor de leuke reactie !!!


Leo.
 
het beste kan je even met je camera naar de winkel gaan om te kijken wat voor kabeltje je nodig hebt want er zijn verschillende. ik weet niet wat voor camera je hebt maar ik heb een sony en daar zijn al veschillende kabels voor.
 
Geplaatst door chiel1974
het beste kan je even met je camera naar de winkel gaan om te kijken wat voor kabeltje je nodig hebt want er zijn verschillende. ik weet niet wat voor camera je hebt maar ik heb een sony en daar zijn al veschillende kabels voor.

Camera is een Sony Digital Handycam DCR-PC9E


Leo
 
ok! ik heb de DCR-PC120 dus dat zal wel dezelfde kabel zijn. wat in je pc gaat is in iedergeval een fire-wire aansluiting maar daar kan wel eens verschil inzitten is mij vertelt dus vraag in de winkel even naar de juiste kabel, neem desnoods je laptop even mee. en de rest wijst zich vanzelf.
 
Ok man,ik wil je bij deze van harte bedanken voor je sympathieke antwoorden.

Kan ik gewoon 'capturen' met Windows Movie Maker ?
 
ja ! zet allen wel je camera aan in de memorie stand en dan vraagt windows automatisc welk programma je wil gebruiken. capturen met movie maker is het makkelijkst.
veel plezier ! en zet je vraag even op beantwoord als het je duidelijk is.

groeten chiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan