Beeld vervorming door TMPGEnc

Status
Niet open voor verdere reacties.

skipper144

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15
Als ik avi films van ondertitels wil voorzien gebruik ik virtualdub en daarna TMPGEnc om er een mpg bestand van te maken voor vcd. zoals het beschreven staat op de site van windows tips.nl Nu heb ik het idee dat door TMPGEnc het beeld vervormd wordt en dat ook het geluid niet meer 100% synchroon loopt. Beeld voor uitgerekt (cirkels worden staande eieren zeg maar). De beeld vervorming is niet altijd maar de geluids problemen zijn er wel altijd.
Wie kan mij helpen????????????
 
Voor het beeld heb ik niet direct een oplossing, geluids problemen los ik op door van het geluid van de avi een .wav file te laten maken (in VD onder file te vinden), en deze later in TMPGenc te gebruiken ivp het geluid uit de avi zelf.
 
Ik heb een wav gemaakt en deze samen met de avi in tpmgenc gestopt voor een mpg voor vcd. Nu hoor ik niets op het eind resultaat. Het wav bestand is wel goed als ik dat alleen afspeel. De beeld vervorming is er nu trouwens niet meer
 
... Beeld bron zou de avi moeten zijn, geluid de wav file, dan zou het goed moeten gaan...
Als je de avi selecteerd gaat TMPGenc er van uit dat de geluid uit de zelfde file gebruikt moet worden, as je echter daarna aangeeft dat het voor het geluid de wav file gebruikt moet worden zou dit goed moeten gaan.
 
Nadat ik frame server file en audio file dezelfde naam heb gegeven ging alles goed. Maar toen ik deel 2 van de film ook wilde doen ging virtualdub steeds in de fout door te crashen. Iets met Xvid codec. Herstart van PC leverde niets op. Zal eens Xvid codec opnieuw installeren. Wie weet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan