windows netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjet

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Berichten
13
Ik heb thuis de volgende situatie; kabelmodem, daarop een draadloze router en dan daarop weer 2x pc en 1x draadloze laptop.

Heeft allemeel heel mooi gewerkt totdat windows XP SP2 en norton security center erop kwamen. Nu zien ze elkaar alleen als ik maar een uitgang van de router neem en daarop een hub zet en op de hub weer de computers (dus ook de laptop niet langer draadloos). Een beetje erg omslachtig. Het heeft waarschijnlijk met firewall instellingen te maken.

Dus wat is wijsheid??? Alle firewall's op de computers uitzetten behalve de in de router aanwezige firewall (al weet ik niet hoe waterdicht die is).

Of moet ik alle firewall's dusdanig apart configureren zodat ze elkaar toelaten? En dat is een echt rotkarwei (ben er al mee aan het proberen geweest).

Of kan het op een simpelere manier??

help!!!!!
 
Tegenwoordig zijn firewalls van nieuwe routers wel waterdicht. Helaas zijn ze alleen niet geschikt als je een server met online activiteiten in je netwerk hebt. Dus als je dat hebt kun je het beste op alleen je server een firewall zetten (ik adviseer Blackice).

Succes! :)
 
Ik heb echter geen pc die dient als server. Onderstaand schema zoals het netwerk in elkaar zit.


kabelmodem
|
router
| | |
PC PC laptop(draadloos)

Dus simpelste oplossing is firewall router aan de rest uit.

Alternatief onderstaande dan met actieve firewall's op alle computers en de router, wat ik kort kon testen gisterenavond werkt het dan wel, zie zien elkaar. alleen ben ik dan verplicht om de laptop fisiek te verbinden dus niet draadloos:

kabelmodem
|
router
|
HUB
| | |
PC PC laptop(niet draadloos)

Dus daarom ook mijn opmerking "erg omslachtig" en dan kan ik draadloos deel alleen gebruiken voor internetten maar niet voor netwerkfuncties.

Andere suggesties, ideeën??
 
Gezien het feit dat je Norton op je computer hebt staan zou ik ook niet nog eens de firewall van SP2 activeren.
Ik zou de firewall van de router configureren.
 
Probleem opgelost. Eerst alle firewall's op de laatste stand gezet en daarna de firewall van de router uitgezet. Daarna langzaam de niveau's van de firewall's op de pc's en laptob opgevoerd naar een veilig beveilingsniveau.

****a alles draait!! De computers zien elkaar weer.

:D :D :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan