film downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
Beste mensen,

Hoe kan ik (iemand met een gering verstand van Pc's) een film met mijn dvd-speler bekijken die ik download met kazaa in 2 avi files?

Nu verwacht ik allerlei ingewikkelde antwoorden,maar daar heb ik dus niets aan. Dvd rippen en branden lukt perfect. Dat begrijp ik, maar van avi naar vcd / dvd etc is voor mij chinees. Misschien dat iemand ergens een stappenplan heeft liggen, van download tot tv of zo.

Bedankt,
een leek;)
 
Ik heb zelf informatie over het maken van een VCD op mijn site .

Wil je toch meer informatie dan dat kun je kijken op deze pagina.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lucky, je site ziet er leuk uit.
 
Het omzetten is niet zo moeilijk als je alles eenmaal door hebt. Ik zal een kort stappenplan geven, voor een uitgebreidere kun je op eerder genoemde sites kijken of op de link bij mijn naam klikken.

Stap 1: Download Avi2Mpeg. daarin zit ook een decompressor. Haal hier je avi eens doorheen. Nu wordt je geluid omgezet naar WAV waardoor je minder snel problemen krijgt met dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.

Stap 2: Download het programma Tempgenc en templates hebben we ook wel even om vragen. Deze start je op en dan krijg je een wizard. Hier laad je je film in, geef je aan wat voor film het moet worden etc. Aan het einde moet je aangeven waar de film moet komen te staan en wil hij gelijk beginnen. Haal het vinkje bij gelijk beginnen weg. Nu kom je in het hoofdscherm. Zorg hier dat er een vinkje staat bij Systeem Audio+Video. Als je nu op setup klikt kun je nog wat aanpassingen doen voor evt je audio. Als je alles goed hebt staan kun je op start klikken. Na een x aantal uur is je film omgezet en klaar om gebrand te worden.

Wil je er ook ondertitels onder komt er iets meer bij kijken. Dit staat allemaal uitgelegd op de link onder mijn naam of op eerder genoemde sites
 
Hartstikke bedankt dat je de tijd hebt genomen om mijn vraag te beantwoorden!

ik ga aan de slag, mocht ik nog ergens problemen tegenkomen dan weet ik waar ik moet zijn voor een antwoord. Top!

groeten
Krabat :thumb:
 
:rolleyes: Hoi Natascha,

zou je mij ook kunnen helpen? Ik heb een avi-film gedownload (bestaat uit 3 delen) hoe krijg ik deze zover dat ik hem kan afspelen op mijn dvd-speler? Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is als wat Krabat had, maar dacht stel de vraag toch maar omdat je hem zo goed geholpen had.

alvast bedankt! :thumb:
 
@spook,

werkt precies op de zelfde wijze als die natascha al gegeven heeft.
alleen zul je na afloop evt de 3 files samen moeten voegen tot 1 file

kijk eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je verschillende handleidingen waaronder een handleiding van avi / mpeg naar dvd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan