vcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvdwe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Berichten
1.423
Ik heb een album gekocht van Starwars dit zijn 3 Hoofdfilms van totaal 6 cd,s.
Kan ik die op 1dvd zetten en a.u.b hoe!
p.s
Heb een dvd brander.
 
Laatst bewerkt:
DVD kopie

Er zijn programma's die een DVD kunnen verkleinen zodat het oorspronkelijke formaat (vaak is dat 9 Gigabyte = 9000 Megabyte) verkleint wordt zodat het op een DVD-R past (maximaal 4,7 Gb).

Ik denk dat deze programma's ook nog verder kunnen verkleinen. Dan zou in theorie 6 DVD's passen op 1 DVD-R

Ik verwacht echter dat de kwaliteit dan te slecht wordt.

Rekensom:
6 maal gemiddeld 9 Gb = 54 Gb
Verkleinen naar 4,7 Gb is een factor 11,5

Dat kan echt niet zonder zichtbaar kwaliteitsverlies

DVD shrink is een voorbeeld, deze kun je downloaden op:

http://www.sectie.be/dvd2dvdr/dvdshrink/dvdshrink.htm

Succes
 
Laatst bewerkt:
Sorry eric_thuis het zijn 6 cd,s van het fomaat vcd en zin gemiddeld per stuk 600mb,s.
Dus wil ik deze op 1 dvd hebben.
 
Zoals ze nu zijn moet je ze als data op een dvd kunnen branden, maar dan passen er maar 5.
Kijk of er lange beginstukken op staan en veel aftiteling want dan moet je die eraf knippen met mpeg tools van tempgenc. hierdoor worden de bestanden weer iets kleiner. en misschien dat ze dan alle 6 passen.

ook kun je proberen om alle 6 de mpeg bestanden samen te voegen met een moviejoiner (even googlen) en deze dan opnieuw om te zetten naar dvd met tempgenc, ze te bewerken met dvd author. Dit kan je ook met alle films apart doen. deze kun je als ze aanelkaar zitten en omgezet zijn naar dvd en bewerkt zijn dan kun je hem als dvdvideo branden op een dvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan