opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

blue01

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Berichten
62
ik heb win 2000 geprobeerd te installeren
en ik had al xp er op staan en nu is de c schijf half 2000 geworden
hoe kan dit oplossen op xp weer c: te krijgen

alvast bedankt
 
Beetje moeilijke vraag maar zal proberen een duidelijk antwoord te geven,

Zorg dat je computer kan opstarten van de cdrom (dit regel je in de bios)
Dan stop je de cd van XP in de cdrom en start de computer op.
Nu zal de cdrom van XP zijn werk gaan doen.
Nu moet jij heel goed gaan lezen, op een gegeven moment kun je de bestaande partitie verwijderen, dit doe jij. En daarna kun je XP op een niet geparioneerde schijf installeren, dit doe jij.
Nu zou als alles goed gaat de schijf opnieuw geformatteerd worden en XP geinstalleerd worden.

Suc6.:)
 
Geplaatst door puppie
Beetje moeilijke vraag maar zal proberen een duidelijk antwoord te geven,

Zorg dat je computer kan opstarten van de cdrom (dit regel je in de bios)
Dan stop je de cd van XP in de cdrom en start de computer op.
Nu zal de cdrom van XP zijn werk gaan doen.
Nu moet jij heel goed gaan lezen, op een gegeven moment kun je de bestaande partitie verwijderen, dit doe jij. En daarna kun je XP op een niet geparioneerde schijf installeren, dit doe jij.
Nu zou als alles goed gaat de schijf opnieuw geformatteerd worden en XP geinstalleerd worden.

Suc6.:)

xp staat er al op maar win 2000 pro probeerd op te starten hij zegt Missing os maar xp moet op juist starten

Ps. ik zit nu achter een andere pc
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie
Beetje moeilijke vraag maar zal proberen een duidelijk antwoord te geven.

De bovenstaande zin klopt dus.
Jij geeft namelijk in jou bericht niet aan wat je wilt en wat je precies gedaan hebt.

Heb je al geprobeerd om de installatie van windows 2000 af te maken. Jij stopt ergens middenin een proces.

Kun je in de veilige modes opstarten?
Zo ja ga dan eens naar de optie: starten met de laatst bekende juiste configuratie.

Wanneer wil windows 2000 opstarten, heb je geen keuze tussen XP en Windows 2000.
 
Geplaatst door puppie


De bovenstaande zin klopt dus.
Jij geeft namelijk in jou bericht niet aan wat je wilt en wat je precies gedaan hebt.

Heb je al geprobeerd om de installatie van windows 2000 af te maken. Jij stopt ergens middenin een proces.

Kun je in de veilige modes opstarten?
Zo ja ga dan eens naar de optie: starten met de laatst bekende juiste configuratie.

Wanneer wil windows 2000 opstarten, heb je geen keuze tussen XP en Windows 2000.

ik had eerst gewoon win xp
toen wou ik win 2000 op een andere partitie installeren
het dos gedeelte was gelukt, toen starten de pc opnieuw op om verder te gaan met de installatie van win2000 maar toen starte winxp weer op dus toen kon ik niet verder gaan met de installatie. en nu is dus win 2000 c: geworden en xp wat anders
 
Oke,
bedankt voor jou antwoord, maar je hoeft niet steeds mijn antwoord erbij te zetten hoor.

Dus op C staat nu ietsjes van windows 2000.
En op een andere partitie staat XP....Heb ik het zo goed.
Je kunt nu de cd van windows 2000 in de cdrom doen en dan opstarten en dan windows 2000 gewoon volledig installeren op C.
Als jij XP weer op C wilt heben dan zul je toch echt weer moeten gaan formatteren.
Het terug zetten naar C gaat zo niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan