Beeld op TV maar blijven werken in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
438
Beste mensen,

Ik heb een computer die boven staat. Ik heb de computer aangesloten op mijn tv zodat ik DVD's en gedownloade films kan bekijken. Nou zou het ideaal zijn wanneer ik beneden een film kan kijken en mijn vriendin boven kan blijven werken in word.

Het beeld van de film moet dus alleen op de tv beneden komen en word op het scherm boven.

Is dit mogelijk?

Groeten,
Jeroen
 
Ik weet niet of je een nVidia kaartje in je pc hebt maar je zou DualView kunnen proberen.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar je kan altijd iets uitproberen met deze instellingen.

Je kunt met je nVidia driver ook meerdere bureaubladen aanmaken, misschien dat je de film kunt laten spelen op bureaublad 1 en kunt werken op bureaublad 2 en met DualView bureaublad 1 kunt laten weergeven.
 
Ja,zat ook aan zoiets te denken maar dan moet ik eerst wat meer weten! Hoe heb je de tv aangesloten op je pc? Als dit via svideo gaat ben ik bang dat dit niet via dual kan. Met welk prog. kijk je de films? Wat voor vkaartje gaat het om?
 
Ik heb een NVidia videokaart en heb de tv aangesloten via een tv-out kaart....

De plugin op de tv is (waarschijnlijk) een S-Video maar dat weet ik niet 100% zeker. Het is wel mogelijk om de scart kabel te gebruiken...

Ik bekijk films met BS Player...
Groeten,

Jeroen
 
Ik heb een NVidia videokaart en heb de tv aangesloten via een tv-out kaart....

Dit is op dezelde kaart neem ik aan!?!

Denk dat het alleen mogelijk is, wanneer je een dualkaartje hebt dus de mogelijkheid hebt om twee beeldschermen aan te sluiten! Gebruik zelf zon kaartje en heb een adapter vanaf de tweede poort naar mn tv! Met ultramon kan ik dan het ene venster zo overhevelen naar het andere, en verder werken op de ene (word bijv.).

Maar hoe heb je het nu aangesloten precies, welke output loopt naar je tv (wat voor stekker)?
 
Bij mijn weten is het een S-video kabel en die komt vanuit mijn tvout kaart.

- Ik heb een Nvidia videokaart (hierop is mijn tv aangesloten via een s-video poortje)
- Ik heb een tv-in kaart van Pinnacle (hier zit ook een uitgang op voor een s-video poort.

Mijn beeldscherm van mijn computer is aangesloten op de gewone videokaart!

groeten,
Jeroen
 
Helaas, weet niet zoveel van svideo maar volgens mij kan het dan niet! Windows moet wel twee monitors zien om de schermen te scheiden, splitsen, over te hevelen. Met svideo is dit volgens mij niet het geval. Je zou eventueel de films op schijfje kunnen branden als bijv. vcd(als je een dvdspeler hebt dit dit kan afspelen).
Misschien is er ook wel player-software waar je de afspelende kaart kan uitkiezen maar dat weet ik niet.
Had je graag verder geholpen..:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan