geen geluid op gecaptured bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bintang

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2004
Berichten
43
Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik geen geluid heb op een gecaptured bestand ??? Ik heb een Medion pc en een Sony HI8 camera.
Op het moment van capturen hoor ik wel het geluid maar na het capturen dus niet meer.
De camera heb ik middels de video en de audio (l+r) aangesloten op de pc (Line in + Composite).
 
Bintang,

Het probleem ligt waarschijnlijk bij het progje waarmee je captured. Het geluid van de sony hoor je over de speakers, omdat bij de volumeeigenschappen Line In oid. geactiveerd staat.

Bij het programma, waarmee je opneemt zitten hoogstwaarschijnlijk ook opties, voor kwaliteit van de opname (VCD, SVCD, of DVD)
Hier zit vast ook de optie, om de geluidsingang te selecteren, waarbij je de mogelijk hebt om bv. te kiezen voor de microfoon, of line ingang (front/back)

Geef bij die optie aan, waar jij de audiokabel op hebt aangesloten.

Weet je niet goed welke ingang je hebt, probeer dan de diverse ingangs opties uit, met een korte opname.

Succes,

A.Riepma
 
Hi A.Riepma,

Bedankt voor jouw reactie maar soortgelijke acties heb ik ook al uitgeprobeerd. Ik maak gebruik van Studio 9, hierin heb ik idd ook al aangegeven op welke ingang het geluid vandaan moet komen. Inmiddels ben ik iets verder en heb WindowMovieMaker gebruikt en hier krijg ik er wel geluid bij !!! Helaas is de standaard formaat wmv (en daar maakt Studio9 weer geen gebruik van).:(

Nog iemand andere ideeen ????
 
Heb je de laatste update geinstalleerd?
Zodra je opneemt wil het een en ander ook nog wel eens"verspringen"in je vooraf ingestelde opties. Althans dat had ik bij Studio 8. Na de updates was dat opgelost. Het heeft ook een beetje te maken met naar welke map je wegschrijft.

Succes,
Fonz:thumb:
 
zelfde probleem

ben bij deze vraag terecht gekomen, omdat ik een antwoord zocht op dit probleem. Heb zelf ook een MEDION met STUDIO 9 . ben bang dat het aan de combinatie ligt: afzonderlijk zijn ze prima!
Heb het probleem "opgelost"door te capturen in Power Cinema en daarna te bewerken in Studio 9
Sterkte
BEN
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan