2e pc plots geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbs

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
45
hallo,
heb 2 pcs (1e XP home, 2e XP prof) die met een router zijn verbonden en via 1e pc verbinding maken met internet (adsl). sinds vanmiddag is de verbinding van de 2e pc verdwenen en we weten niet hoe we hem weer online moeten krijgen. De 1e pc heeft wel gewoon verbinding met internet. thuisnetwerk aanmaken geprobeerd, maar dat werkt ook niet (komt niet tot stand). gepingd vanaf 1e: die ziet IP-adres van de 2e. De 2e ziet de 1e niet (ping). Hoe krijg ik de 2e weer online?
 
Misschien een firewall geinstalleerd ? Of iets aan je settings van je firewall of je netwerkkaart veranderd ?
 
Niet toevallig sp2 gedownload, indien niet kijk dan hieronder

Probeer de netwerkverbinding weer eens opnieuw aan te maken, desnoods met de wizzard netwerkverbindingen. Begin met de pc die contact maakt met het internet, geef aan dat deze pc direct van internet gebruikmaakt. Bij de 2e pc geef je aan dat hij via een andere pc (netwerk) vebinding maakt. Vergeet niet de verbinding te delen. Bij valt hij ook wel eens weg gebruik xp en w2000, ik doorloop meestal de wizzard en dan werkt alles weer.
 
nee niets van dat al. Heb 2 dagen geleden ofzo wel sp 2 geïnstalleerd, maar toen deed alles het gewoon. op pc 2 geen firewall (ook niet windows), en op pc1 wel windows firewall. In router zit er ook een maar dat was ook al. Heb windows firewall nu uitgezet, maar dat biedt ook geen soelaas. Op de 2e pc is sowieso de hele verbinding (ook het icoon) weg.
 
2 e pc geen verbinding

Ik heb hetzelfde probleem, mijn 2 e pc daar kan ik ook niet meer mee op internet, ik heb ook geen firewall aan staan maar ik heb wel op de andere pc servicepack 2 geinstalleerd, en op de 2e pc heb ik geen servicepack 2 geinstalleerd,

Volgens mij ligt het niet aan servicepack 2 want die staat er nm al een poosje op,

er knippert op mijn modem wel 2 lampjes dat is ook niet goed, trouwens het resetten van de modem geeft ook geen resultaat,


wie weet het antwoord
 
ik heb nog steeds geen verbinding. heeft iemand anders nog ideeën?
 
geen netwerk verbinding

Ik heb ook nog steeds geen verbinding met me 2de computer,
geen firewall, die heb ik eraf gegooid,
kan het met windows service pack 2 temaken hebben die staat alleen op de andere computer,

dus niet op de computer die geen verbinding maakt,
 
Wat voor firewall heb je daar aanstaan, die van microsoft een andere firewall.
 
2 e pc geen verbinding

Het gekke is ik heb helemaal geen firewall aanstaan, op allebei niet maar mij vraag is eigenlijk,

op de andere computer staat wel service pack 2, enig idee of die voor conflicten zorgt,

op de computer die het niet doet staat dus geen service pack 2, vreemd allemaal:p
 
Je hebt ADSL.Welke modem router gebruik je ?
Type nr ?
 
een sweex breedband router

plus een speetouch ethernet router

er zitten er 2 tussen daar heeft ie het altijd op gedaan
 
ja zeg ik vind het allemaal heel leuk en aardig, maar ik heb nog steeds geen oplossing!! heeft iemand ook nog een idee over MIJN probleem?:confused:
 
Als je speedtouch hebt dan bedoel je waarschijnlijk een speedtouch van alcaltel.Afhankelijk van het aantal uitgangen hoef er niet nog eens een router tussen want dit kan best wel eens de oorzaak van het probleem zijn.
Haal svp de sweex er eens tussenuit (als je een speedtouch hebt van alcatel) en probeer het dan

Je zegt dat er 2 lampjes knipperen.Zijn dat 2 v/d 3 of ......
Hier zit het eerste probleem !!
 
Misschien heb je meer aan een firmware upgrade, hiermee kan je het programmatuur van je router aanpassen. De firmware kan je vinden op www.sweex.nl. Wel is het zo dan de alcatel meerdere type modems, de '510' een multiuser modem en de 'home' een single user modem. het verschil tussen deze twee is als volgt:

1) de 510 kan je configureren in de sweex router met cable modem protocol (dynamic ip),
2) de home kan je configureren met het PPTP protocol (met de juiste gegevens natuurlijk)

Misschien heb je er wat aan, wel zou ik de firmware toepassen (best belangrijk)
 
@Bmage:

Wat is het nut van 2 routers achter elkaar ?
 
@ Upsidaisy,

Eigenlijk niet veel, maar de meeste internet providers die de modems leveren geven niet aan hun klanten door dat hun modem een multiuser modem is. Hierdoor weten de meeste mensen niet dat een switch genoeg kan zijn. Vaak is het wel zo dat als je een switch gebruik met meerdere computers eraan, deze erg veel vastloopt en moet je hem ook vaker aan/uit zetten. Een router die correct werkt heeft daar geen last van, wat wel een voordeel is van een dubbele router is de beveiliging. Een hacker heeft dan twee NAT/Firewall routeringen om te omzeilen.
 
MIJN VRAAG IS NOG STEEDS NIET OPGELOST!

julie zijn nu gezellig met INgeborg aan het babbelen en over het nut van 2 routers aan het praten, maar ik heb nog steeds geen goed antwoord.
Kunnen jullie er nog een keer naar kijken (ik ben dus MBS)? :8-0:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan