bestandsgrootte EN pixelformaat aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xdbts

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
87
Ik ben op zoek naar een progje dat de bestandsgrootte en het pixelformaat van meerdere foto's tegelijk kan uitvoeren.

Het mooiste zou zijn als je kunt zeggen: ik wil foto's van bijv. 500 pixels breed met een grootte van bijv. 40 Kb. terwijl je meerdere foto's geselecteerd hebt.

Er zijn genoeg progjes waarmee je makkelijk meerdere foto's kunt rescalen, het instellen van een vaste bestandsgrootte is dus het probleem.

Wie weet een programmaatje waarmee dit te doen is?
(ik heb me suf gegoogled)
 
Waarom wil je dat een aantal bestanden exact de zelfde bestandsgrootte hebben dan ?
 
Ik heb een website-winkeltje waarbij de bestandsgrootte niet over de 30 Kb mag zijn. Ik gebruik nu batchthumbs om de pixels in breedte allemaal op 400 te krijgen en daarna stel ik het kwaliteitspercentage in om de grootte (in Kb) te veranderen. Gezien de grootte (in Kb) variabel is moet ik ze telkens weer door het progje heen halen en de kwaliteitspercentage lager zetten totdat ze allemaal onder de 30 Kb zitten.

Makkelijker is dus een progje waarbij je gewoon kunt instellen hoeveel pixels ze moeten zijn en hoe groot (in Kb)
 
Oke je progje moet dus de bestandsgrootte onder een bepaald aan tal kb's houden, maar hoeft niet exact een aantal kb's te zeijn, kleiner mag dus. Zal ff voor je zoeken.
 
Volgens mij kan dat mer Irfanview. Kan je veel in aanpassen

zie ook deze draad

Resolutie aanpassen

Heb gisteren nog een foto op Marktplaats gezet en die moeten ook heel klein zijn en dat was zo gepiept.

Suc6
 
Ik denk dat je meer image Resizer bedoelt.(zie screenshot)

Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar ik kan je het wel evt. via mail of msn versturen.

Imageresizer.jpg


Mvg Patrick
 
Resize pictures van XP Power Tools werkt op zich goed.
Voor deze toepassing geen probleem maar voor digi foto's raakt alle EXIF info zoals instellingen van de camera, waneer genomen e.d. verloren en dat is bij Irfanview niet.
 
Geplaatst door snarf54
Resize pictures van XP Power Tools werkt op zich goed.
Voor deze toepassing geen probleem maar voor digi foto's raakt alle EXIF info zoals instellingen van de camera, waneer genomen e.d. verloren en dat is bij Irfanview niet.

Heel goed van je.

Maar voor de meeste mensen is de EXIF info niet van belang.

Hecht je er wel waarde aan, gebruik dit dan inderdaad niet..

Slordig van me om dit niet te vermelden.
Bedankt!!

Mvg Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan