DivX maken van een Mpeg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Kun je van een Mpeg video een DivX maken, en als dat kan hoe staat het dan met de kwaliteit.

Is die beter of minder dan S-VCD

Eric.
 
Ja dat kan volgens mij met VCDGear. De kwaliteit blijft hetzelfde als de kwaliteit van de MPEG. De regel "Bad source equals bad outcome" geldt hier dus ook :)
 
Kreeg mondeling door

Het zou ook gaan met VirtualDub, ben nog aan het proberen.

Eric.
 
van lossy codec naar lossy codec....
lijkt me dat de kwaliteit alleen maar slechter wordt.

tenzij je naar raw avi gaat..... (lossles codec) gaat het dus altijd minder mooi worden. Maar lossles betekent groter en dat wil je niet.

Persoonlijk ga ik om die reden geen video's omzetten, maar je kunt het natuurlijk wel uitproberen en kijken of jij vindt dat het kwaliteitsverlies acceptabel is, en of het je uberhaubt wel opvalt.
 
DrDivX

Heb sinds kort DrDivX van DivX.com

Kan zo te zien alle formaten aan. Maakt er DivX van.

Vind zelf dat de kwalitit er op vooruit gaat, maar het belangrijkse is dat het minder ruimte kost.

Ben trouwens van mening dat het niet gaat om compressie met verlies aan detail. DivX slaat alleen een nieuw frame op als er een (totaal) ander beeld komt, voor de rest onthoud hij alleen de veranderingen in het beeld.

Eric.

P.S. het lijkt er dus op dat hij de frame's analyseert en dat gercorrigeerd opslaat, is wel langer dan een uur bezig. (maar is nog steeds sneller dan Pinnacle)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan