ACDsee

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Na het installeren van ACDsee hebben alle icons hetzelfde pictogrammetje, een blokje met in groen ico erop. Als je ze wilt gebruiken krijg je wel het oorspronkelijke pictogram, maar je kan het niet van te voren zien. Hoe schakel ik deze optie uit. Inschakelen ging makkelijk tijdens de installatie namelijk maar ik zoek me rot, maar kan niet vinden waar je het weer moet herstellen naar de oorspronkelijke icons. Bijv. zoals in Favorg.
 
deze computer > extra > map opties > bestandtypen daarmee kun je het veranderen.
 
Je kunt ook met de muis op zo'n pictogram gaan staan,rechtermuis knop> openen met > programma kiezen ( helemaal onder aan )dan kun je aangeven of je deze pictogrammen wil openen met bv acdc ( mits dit geinstalleerd is ) onderaan in het scherm wat je dan krijgt moet je de optie:
dit type bestand altijd openen met dit programma aanvinken en dan is het ook opgelost.

Groetjes van Germa
 
Traxion, daar kan het inderdaad gebeuren, alleen weet ik niet wat de oorspronkelijk situatie is voor ICO, dus zodat je weer de originele icons terugkrijgt. Wel echt achterlijk van ACDsee om alle iconen hetzelfde pictogram te geven, zodat je niet meer ziet hoe het icoontje er echt uitziet. In acdsee zelf kun je ook het een en ander regelen alleen niet met het beoogde resultaat. Je kan de instellingen ongedaan maken alleen niet op de plek waar ik het doe kennelijk. Misschien acdsee er ff af en opnieuw installeren en dan niet de optie, alles door acdsee laten afwerken, aanklikken. Maar het moet natuurlijk anders kunnen.
 
Maar het gekke is wel dat ik in verkenner wel mijn foto's kan zien en geen ico daarom vind ik ACDC juist een mooi programma.
Vreemd dat egkok dit niet heeft.
 
Ik kan alles zien hoor, maar het gaat mij om de icoontjes in favorg. Dat is een prog. om de originele icoontjes te verzamelen. Die kan je dan gebruiken als je icoontje weer is veranderd in een e icon. Via favorg is het pictogram blijvend. De originele icons krijg je overigens wel, alleen zie je ze niet meer in favorg, daar zie je dus alleen de standaard acdsee icons, allemaal hetzelfde.

Het moet in acdsee zelf weer terug te draaien zijn, in properties ofzo alleen lukt het me niet. Dan moet je ICO uitschakelen, maar als ik dat doe verandert er niets.
 
ICO heeft bijmij normaal als pictogram zoeen dat windos hem niet kent kun je die dan niet gewoon terug selecteren??
 
Je moet het natuurlijk uit kunnenschakelen maar ik weet niet hoe. Ik dacht het gevonden te hebben in properties ergens. Ik heb ICO afgevinkt maar de icons bleven allemaal in acdsee stijl, allemaal hetzelfde, hetgeen ik trouwens wel heel achterlijk vind van zoon prog. Heb je allemaal de originele icons, verwisseld acdsee ze allemaal voor een eenheidsworst, daar zijn die icons toch niet voor bedoeld?
 
probeer het eens via wat ik zei en dan geavanceerd en dan ... de map waar de basis icoontjes instaan van windos. (weet niet hoe de map heet)

%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll zit hij bij mij in
 
Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd, alles gedeselecteerd maar ik krijg ze toch nog, nou wordt ik pas echt ****tup. Toch volslagen achterlijk als je zoiets in je prog. opneemt. Maar mijn username en pasword was ook nog intact dus ik moet even beter verwijderen denk ik, inclusief registerzooi
 
dit is wat ik te zien krijg dus zie bijlage
 

Bijlagen

  • icons.jpg
    icons.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 54
Geplaatst door traxion
probeer het eens via wat ik zei en dan geavanceerd en dan ... de map waar de basis icoontjes instaan van windos. (weet niet hoe de map heet)

%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll zit hij bij mij in

heb je dit al geprobeerd??
 
Ik heb eerst acdsee verwijderd maar toe bleef ik toch die icons van acdsee houden. Toen heb ik via zoeken alles wat met acdsee te maken had er afgegooid. Sommige bestanden konden niet worden verwijderd!! Ook in de veilige modus niet. Toen heb ik alles naar IrfanView overgezet, dus alle extensies en toen had ik ze weer terug, daarna konden ook de restanten van acdsee worden verwijderd na zoeken. Ben volledig afgeknapt op dit programma, teneerste loopt het over van onduidelijkheid, maar wat ik echt grof vind is dat je er niet of nauwelijks vanaf kan komen, het graaft zich wel erg afzichtelijk diep in de progs bijna adware.
Jullie hints werkten niet of ik heb ze niet goed begrepen, maar wel bedankt in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan