Hoe kom ik in het menu van de router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anibella

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
3
Hoi, ik heb onlangs een nieuw modem (Thomson) ontvangen van onze vrienden van chello. Voordien had ik de com21 en met mijn router (Kobishi) werkte dat perfect. Nu krijgt mijn 2e pc geen verbinding meer met internet. Ik heb al van alles geprobeerd: ipconfig gegevens overgenomen van de 1e naar de 2e pc (waarbij ik het ip.adres met 1 heb verhoogd), dns servers overgenomen, maar niets helpt! Het grootste probleem is denk ik dat ik niet meer in het menu van de router kan komen! Eerder was dat 168.192.2.X maar daar krijg ik geen verbinding mee. Ik heb nu mijn nieuwe IPadres geprobeerd: 84.119.187.XX maar ook dat werkt niet. Ik weet dat ik het MAC adres moet clonen, maar hoe doe ik dat als ik niet meer in de router kan komen? HELP!! Ik ben al 4 dagen bezig met resetten, stroom eraf etc. maar het wil maar niet lukken!! Iemand enig idee???
 
Alcatel heeft volgensmij standaard ipadres 10.0.0.138, probeer eens?
 
opgelost

Hoi, hoe ik het gedaan heb, weet ik niet meer, maar ik heb hem weer aan de praat!! In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Anita
 
Geplaatst door Anibella
Hoi, ik heb onlangs een nieuw modem (Thomson) ontvangen van onze vrienden van chello. Voordien had ik de com21 en met mijn router (Kobishi) werkte dat perfect. Nu krijgt mijn 2e pc geen verbinding meer met internet. Ik heb al van alles geprobeerd: ipconfig gegevens overgenomen van de 1e naar de 2e pc (waarbij ik het ip.adres met 1 heb verhoogd), dns servers overgenomen, maar niets helpt! Het grootste probleem is denk ik dat ik niet meer in het menu van de router kan komen! Eerder was dat 168.192.2.X maar daar krijg ik geen verbinding mee. Ik heb nu mijn nieuwe IPadres geprobeerd: 84.119.187.XX maar ook dat werkt niet. Ik weet dat ik het MAC adres moet clonen, maar hoe doe ik dat als ik niet meer in de router kan komen? HELP!! Ik ben al 4 dagen bezig met resetten, stroom eraf etc. maar het wil maar niet lukken!! Iemand enig idee???

Ik ben zeer benieuwd hoe je Kobishi ingesteld staat. Welk MACadres moet je bijvoorbeeld klonen: die van je PC, die van de Kobishi of die van je modem? Zie onderwerp http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=180353 Kun je mij helpen? Probleem is misschien een beetje hetzelfde.
 
Hallo,

Ik weet alleen dat je het MAC adres van je modem moet clonen. In het menu van de router kun je dat vinden.
Toen ik eindelijk in het menu ben gekomen, heb ik het MAC adres gecloned. Daarna werkte alles weer als vanouds. Verder heb ik helemaal niets veranderd.
Succes!

Groetjes, Anibella
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan