internet delen windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

heroism50

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Berichten
9
Hallo,
Ik had op mijn pentium 2 windows XP geinstalleerd.
Samen met een router en een laptop (XP) had ik een thuisnetwerkje dat eigenlijk goed funktioneerde.
De pentium 2 (300) werd op den duur erg traag met XP en heb besloten om windows 98 terug te zetten.
Nu merk ik dat hier geen "internet delen " mogelijk is.
Het netwerk heb ik wel maar ik wil op mijn laptop ook het internet op.

Wat kan ik doen?
Ik zag trouwens dat bij windows 98 SE dit wel mogelijk is.Hoe kom ik hieraan?downloaden ?

Groetjes,
Harold
 
Volgens mij behoef je bij een router ook niet te beschikken over de optie "internet delen". Het is, dacht ik, gewoon een kwestie van het juist instellen van de tcp/ip opties. Die herinner ik mij niet precies (lang geleden), maar toch een poging: standaardgateway: ip van de router; ip netwerkkaart fixed, bijv 192.168.0.3 (moet dan ook "fixed" ingesteld worden in de routersetup); DHCP on.

Veel succes,

Han
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Als ik onder cofiguratiescherm>netwerk>configuratie kijk zie ik 2 x TCP/IP staan, nm. Externe toegangsadapter en Realtek fast ethernet.
Ik neem aan dat ik het TCP/IP protocol van de netwerkkaart moet hebben.
Hier heb ik het IP adres 192.168.0.1 ingevuld en bij Subnetmasker 255.255.255.0
Op de laptop heb ik hier 192.168.0.2 ingevuld.

Wat moet ik nog meer doen?
 
Het gaat idd om de realtek netwerkkaart.
Bij XP krijg je IP adres automatisch (zoals omschreven) als je internet delen activeert.Op de W98 machine moet je denk ik nog even " default gateway " invullen.
 
Maar met een router hoef je geen internetdelen in te schakelen.....dat doet de router voor je
 
@ M@rio:Hoe doet die dat dan met 1 aansluitpunt ?
 
Een router met 1 aansluit punt?

Dat zou ik geen router meer willen noemen

Of heb je het over nu iets anders?
 
Delen

Geplaatst door heroism50

Wat kan ik doen?
Ik zag trouwens dat bij windows 98 SE dit wel mogelijk is.Hoe kom ik hieraan?downloaden ?

Groetjes,
Harold


Misschien kan ik je helpen met mijn verhaal.

<A HREF="home.kabelfoon.nl/~quetzal8/delen.pdf"> Delen met Windows 98 PDF</A>
 
@M@rio:

Wat ik bedoel is een modem met ingebouwde routerfunctie en dan 1 uitgang/aansluitpunt.

Maar goed als het kabel is dan moet de router het doen,als het adsl is dan hoeft de router het niet te doen als het gaat om een tweede internetverbinding.

Eens ?
 
Hoe het zit met adsl durf ik niet te zeggen. Waar ik kom heeft iedereen kabel en een modem zonder router functie.

Als het om een adsl modem/router gaat met 1 poort zou ik er een switch achterhangen.
 
Hoogezand/Sappermeer geen ADSL ?

Switch is idd de eenvoudigste en goedkoopste (bijna) oplossing.Mbt kabel is het idd modem en dan router.
Maar ja bij ons is het bijna allemaal ADSL en een " verloren " kabelklant.UPC heeft weinig supporters.
 
We hebben wel adsl maar alleen van kpn en @home heeft hier tevreden gebruikers
 
Moet je perse je firewall uit doen als je internet wil delen ? Als ik mijn firewille aanlaat dan is het bij mij thuis niet mogelijk om internet te delen in xp. Is dit normaal ?
 
Delen

Geplaatst door Cisco18
Moet je perse je firewall uit doen als je internet wil delen ? Als ik mijn firewille aanlaat dan is het bij mij thuis niet mogelijk om internet te delen in xp. Is dit normaal ?

Als je router een firewall heeft, moet je die in XP en ook op andere computers uitzetten anders kun je geen informatie uitwisselen.

Wellicht ziijn er in XP opties om de firewall aan te laten staan en tevens bepaalde functies aan of uit te zetten.
Bij mij staat ZA op Windows 98 uit als ik informatie wi uitwisselen met mijn andere systemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan