help, wireless lukt nie

Status
Niet open voor verdere reacties.

klakklak

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Berichten
23
Okee, na talloze pogingen om mijn laptop draadloos te krijgen klop ik aan voor hulp.

laptop:acer 1357lmi, router Hawking WR258, SP2, zonalarm en Norton

probleem: krijg geen verbinding tussen laptop en router. heb de router geinstalleerd en de wizards gevolgd. windows "ziet" verbinding wel maar koppelt niet.

Ik wil alleen de laptop draadloos krijgen. Heel graag info om tot verbinding te komen.

gaarne oplossing of tips
:thumb:
 
Zonealarm en Norton

Oke zet zonealarm eens uit.
Welke norton versie.

Firewal van XP ook uitzetten hoor.
 
Werk je met XP ?
Welke modem heb je ? Kabelinternet of ADSL ? Denk kabel.
 
okee,

Puppie: ik heb beide opties al geprobeerd. helaas geen succes. xp firewall stond al uit. norton 2004 NIS en virus autoprotect. zonealarm geeft wel aan dat ie na het opstarten eea heeft tegengehouden. heb dat als trust nu aangemerkt

Upsidaisy: kabel van casema met een motorola modem. ik werk met xp(incl sp2)

Windows zegt dat hij twee draadloze netwerken heeft gevonden. Ik selecteer er een, windows gaat zoeken maar geeft het op.

Volgens mij zit er een instelling niet helemaal goed. vinkje hier of selecteer daar.
Met kabel via de hawking gaat het prima.

oja, de door acer geleverde wlan en utility drivers heb ik er af gehaald. met die erop doet ie helmaal niets. nu vind ie tenminste nog iets.

alvast bedankt voor de gedane reactie en degene die komen gaan
:thumb:
 
Zet svp even de wireless zero functie in XP uit.
(start/configuratie/systeembeheer/services)

Doe dan de eesrte configuratie met aangesloten kabeltje (lees je laptop).Kijk of het dan draadloos gaat werken en indien ja,voer langzaam de beveiliging op dmv WEP code en evt MAC adres (staart op je kaart van je laptop resp verpakking)
Aangezien je NIS 2004 op je computer hebt zou ik de Firewall in XP sowieso uitzetten.
 
upsidaisy,

ik heb de wireless zero functie uitgezet en de eerste configuratie (contact gezocht met de router) gedaan. xp geeft aan dat "de draadloze verbinding niet geconfigureerd kan worden. als u een ander progamma hebt ingeschakeld dan moet u die software gebruiken".

volgens mij moet ik dan weer de bijgeleverde software gebruiken, toch?

de firewall stond al uit.

We komen er wel, maar wat is de volgende stap?
 
Als het goed is heb je op je cdrom aparte software erbij gekregen.Dit noemt men de Client.Kijk maar even of dit er ook op staat.
 
jeetje, jij bent er ok vroeg bij. goedemorgen trouwens.

De laptop is voor geinstalleerd en de enige cds zijn recovery cds.

ik heb alle software na herinstallatie (duitse laptop, was veel goedkoper dan in nederland) van de acer site gehaald

trouwens, er zijn twee proggies op de lp die met wireless te maken hebben. de een, de wlan minipc utility start wel op maar verdwijnt daarna en de ander, wlan a+b+g adapter, zegt dat ie niet ready is.
 
ehh, toch niet. wel een manual maar geen software.

ik heb bij kabelfoon gekeken en ik heb de nieuwe versie van de router.
 
ja, ik heb de wizard van de router op de 'cai' gedaan en verloor m'n totale internetverbinding (door de pppoe).

daarna weer terug gehaald door 'em weer op none te zetten (de login).

Het klinkt raar maar door de bijgeleverde software (pcmini utility en de module) ziet windows geen netwerkverbinding. uninstall ik deze, dan ziet windows het weer wel. huh?

:( ik begin een beetje verdrietig te worden. Misschien is het wel tijd voor profi hulp?
 
Zeg Upsidaisy,

bovenstaande cq onderstaande opmerking slaat niet op jouw en de andere members, hoor. :love:

Als we er samen uit kunnen komen vind ik het super. Alleen voor m'n werk en school heb ik dat wireless nodig op korte termijn.

En met profi bedoelde ik alleen zo'n betaalde hulp aan huis.

Mocht je je beledigd voelen kan ik dat begrijpen. Het was alleen niet de bedoeling. Sorry:)
 
De ene keer kom je er op afstand uit,de andere keer niet.No hard feelings.

Aangezien het met de kable via de Hawking wel werkt zit het mi in het draadloze stuk.Vraag is dan alleen waar?
Lijkt idd een instellingsprobleem.Als je de installatie v/d hawking nou eens opnieuw doet vanaf 0
 
da's een waarheid als een koe.

ik heb al talloze keren de router op nieuw ingesteld met de "online wizard". Jammer genoeg hielp dat niet.

Het probleem zit 'em idd in dat schootkreng. maar waar, dat is de hamvraag.

misschien doe ik de windows (netwerk) wizard niet goed. maar ja, da's monkeyproof zou je zeggen.

mmm, heb jij of iemand anders die dit volgt maar te verlegen is om te reageren nog een idee?
 
Ik zou niks via de windows wizzard doen maar gewoon via de browser.

Zal nog eens even spitten.
 
okee, nogmaals proberen dan maar.

ehh, spit ze. enne, hopelijk ind je wat
 
ik krijg geen netwerkverbinding en die heb ik wel nodig.

het enige wat ik via de browser (explorer) kan doen is de verbinding regelen met hawking of via de opties een inbelverbinding regelen. Tenzij ik je niet begrijp (en dat kan best, geloof me) :)
 
Wat is de inhoud van de utility driver die je verwijderd hebt en de wlan .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan