Plaktoetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
418
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag en hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. :rolleyes:

Namenlijk voor een grafisch programma moet ik soms toetsen combinaties langere tijd vasthouden en dan krijg ik steeds de melding van plaktoetsen in mijn scherm. Tot vervelens toe.:(

Hoe schakel je die plaktoetsen melding uit. :confused:

Mvg Gr@smaaier
 
Plaktoetsen in- en uitschakelen.
Shift 5x indrukken
http://www.blindsupport.be/snelwinxp.php
?
En breekpunt.nl meldt dit:
plaktoetsen

Wanneer u wat moeite heeft om meerdere toetsen op uw moederbord tegelijk in te drukken (denk hierbij bijvoorbeeld aan Ctrl-Alt-Delete), dan heeft Windows XP een optie genaamd "plaktoetsen". Wanneer deze functie is ingeschakeld kunt u volstaan met het indrukken van de toetsen maar dan één voor één. Dus eerst Ctrl, dan Alt en tenslotte Delete. Vooral voor mensen met een handicap kan dit uitkomst bieden. Hoe schakelt u deze functie in?

Open het configuratiescherm dat zich in het menu "start" bevind. Klik op "toegankelijkheids opties". Op het tabblad "toetsenbord" ziet u plaktoetsen staan. Plaats een vinkje bij "plaktoetsen gebruiken" en klik op "toepassen". Rechts onder in de systemtray staat nu een extra pictogram in de vorm van blokjes. Er is op het tabblad ook nog een knop "instellingen" aanwezig waarmee u enkele instellingen kunt aanpassen.

U kunt deze functie naar believen in- en uitschakelen door 5 x op de Shift-toets te drukken en dan op Enter.
 
Laatst bewerkt:
Harstikke mooi nu ben ik van mijn probleem af. :D

Dus de vraag is opgelost. ;)

Groetjes maar weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan