Grootte van foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timm

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
11
Hallo, ik heb even een vraagje, begrijp er namelijk nog niets van.

Met mijn digitale camera maak ik best goede foto's, alleen wil ik deze foto's nu versturen via mail, waarom zijn mijn foto's bijna 1MB groot en bij andere mensen vaak veel kleiner. Ik zou graag meerdere foto's willen sturen, maar op deze manier zit de mailbox naar wie ik de foto's stuur al snel na 1 foto vol (hotmail). Wie kan mij helpen????

Timm:confused:
 
Hey,

Je moet dit instellen in het menu van je fototoestel!
Als je niet weet hoe kijk dan even in je gebruikershandleiding!
(Instellen van resolutie bepaald hoe klein je fotoformaat is dus 1024x768 is een groter bestand als 800x600)
Suc6!:thumb:
:eek:
Suc6
 
fotootje

Aha, ga ik proberen, maar er is dus niet een een of ander programma waarmee je foto's kunt verkleinen (ik bedoel daarmee dan het aantal KB's) zodat de foto wel scherp blijft, maar minder groot is om te versturen.
Dank je wel overigens voor je snelle reactie:thumb:
 
Re: fotootje

Geplaatst door Timm
maar er is dus niet een een of ander programma waarmee je foto's kunt verkleinen (ik bedoel daarmee dan het aantal KB's) zodat de foto wel scherp blijft, maar minder groot is om te versturen.
Download het gratis programma IrfanView. Installeer ook de plugins en de Nederlandse-taalmodule.
Open de afbeelding in IrfanView en klik in het menu Bestand op Opslaan als.
Kies als bestandsformaat JPEG.
Er wordt dan een schuifregelaar zichtbaar waarmee je de compressie kunt regelen: van 100 (= geen compressie en hoogste kwaliteit) tot 1 (= hoogste compressie en slechtste kwaliteit).
Vaak geeft 40 nog een redelijke kwaliteit, maar je kunt het het beste gewoon even uitproberen.
In het menu Afbeelding heb je ook nog de mogelijkheid om het formaat te wijzigen. Zo kun je bijvoorbeeld de bestandsgrootte van een foto van 1600 x 1200 pixels tot een kwart terugbrengen door daar 800 x 600 pixels van te maken.
Na een formaatswijziging is de scherpte meestal wat minder. Klik dan in het menu Afbeelding even op Verscherpen.

Guus.
 
Geplaatst door Metink

Je moet dit instellen in het menu van je fototoestel!


Ho, wacht effe. Als jij foto's standaard opneemt met een kleine resolutie en je wilt die foto later nog 's uitvergroten dan mis je teveel beeldinformatie. Beter kun je de foto's op een hoge resolutie nemen. Bewaar deze originelen in een map en "read only". Wil je bepaalde foto's mailen dan kun je die foto's verkleinen met een programma als IrfanView. Deze heeft ook een batch funktie waarmee je meerdere foto's tegelijk kan verkleinen en als een kopie van het origineel kunt bewaren. Zo hou je de optie open om later nog leuke dingen met je kostbare opnamen te doen.
 
Guus hartstikke bedankt

Guus ik wil je even hartstikke bedanken voor je informatie. Ik heb het programmaatje gedownload en het werkt uitstekend. Ben hier heel blij mee.......!!!!!
 
Geplaatst door Sidi

Ho, wacht effe. Als jij foto's standaard opneemt met een kleine resolutie en je wilt die foto later nog 's uitvergroten dan mis je teveel beeldinformatie. Beter kun je de foto's op een hoge resolutie nemen. Bewaar deze originelen in een map en "read only". Wil je bepaalde foto's mailen dan kun je die foto's verkleinen met een programma als IrfanView. Deze heeft ook een batch funktie waarmee je meerdere foto's tegelijk kan verkleinen en als een kopie van het origineel kunt bewaren. Zo hou je de optie open om later nog leuke dingen met je kostbare opnamen te doen.

Je hebt heelmaal gelijk ik vatte de vraag een btje verkeerd op sorry!!
:eek:
 
Re: Re: fotootje

Geplaatst door Guus abc
Download het gratis programma IrfanView. Installeer ook de plugins en de Nederlandse-taalmodule.
Open de afbeelding in IrfanView en klik in het menu Bestand op Opslaan als.
Kies als bestandsformaat JPEG.
Er wordt dan een schuifregelaar zichtbaar waarmee je de compressie kunt regelen: van 100 (= geen compressie en hoogste kwaliteit) tot 1 (= hoogste compressie en slechtste kwaliteit).
Vaak geeft 40 nog een redelijke kwaliteit, maar je kunt het het beste gewoon even uitproberen.
In het menu Afbeelding heb je ook nog de mogelijkheid om het formaat te wijzigen. Zo kun je bijvoorbeeld de bestandsgrootte van een foto van 1600 x 1200 pixels tot een kwart terugbrengen door daar 800 x 600 pixels van te maken.
Na een formaatswijziging is de scherpte meestal wat minder. Klik dan in het menu Afbeelding even op Verscherpen.

Guus.
 
Volgens mij moet ik zo reageren op berichten, ja dit is de eerste dag dat ik "helpmij" ken. Maar guus, hartstikke bedankt voor je tip. Het werkt geweldig. Ik kan eindelijk genoeg fotootjes versturen.

Timm:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Verkleinen

Timm,

Welkom op helpmij natuurlijk.

Om foto's met e-mail mee te sturen, bestaat een simpeler oplossing.
Zoek in de verkenner de foto op en klik er op met je rechtermuisknop. Kies dan voor kopieëren naar........ en kies dan voor een E-mail ontvanger.
Je krijgt dan de vraag of de foto moet worden verkleind.

Staat dit er nu niet tussen (de keuze E-mail ontvanger) dan moet je op start/uitvoeren/intypen "REGSVR32 SHIMGVW.DLL" zonder aanhalingstekens en dan op OK.
Dit kan je hier nalezen: http://www.edbott.com/weblog/archives/000035.html
 
Re: Verkleinen

Geplaatst door wajang
Timm,

Welkom op helpmij natuurlijk.

Om foto's met e-mail mee te sturen, bestaat een simpeler oplossing.
Zoek in de verkenner de foto op en klik er op met je rechtermuisknop. Kies dan voor kopieëren naar........ en kies dan voor een E-mail ontvanger.
Je krijgt dan de vraag of de foto moet worden verkleind.

Staat dit er nu niet tussen (de keuze E-mail ontvanger) dan moet je op start/uitvoeren/intypen "REGSVR32 SHIMGVW.DLL" zonder aanhalingstekens en dan op OK.
Dit kan je hier nalezen: http://www.edbott.com/weblog/archives/000035.html

Wajang,

ik weet niet hoe ik moet reageren op berichten hier op helpmij, maar ik ga het even zo proberen.
Hartstikke bedankt voor je tip, dat werkt inderdaad erg gemakkelijk zeg. Ben hier erg blij mee.

Groeten Timm:thumb:
 
ik weet niet hoe ik moet reageren op berichten hier op helpmij

Volgens mij heb je het hartstikke goed gedaan. Het juiste knopje ingedrukt. Veel plezier verder. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan