Film op cd branden wie helpt mij ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijnus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2004
Berichten
62
Hallo mensen ,

Ik heb laatst een dvd recorder gekocht en wil kan alle cd's lezen. Dvdr , dvdrw , cdr , cdrw enz.

Nou wil ik dus een film die op mijn pc staat op een cdr branden ( omdat ik geen dvd brander heb ) Ik heb de film al mooi in 2 delen gesplits omdat het anders niet past op 700mb.

Ik heb het geprobeerd met nero 5enz en nero 6.3.1.10 op de vcd mode ( video )

Nou het probleem : Als de cd eenmaal klaar is en ik wil hem in mijn dvd recorder doen dan leest hij wel iets maar niet de film. Hij ziet wel de titel en het programma waar het door gebrand is maar hij speeld de film niet af.
Nou heb ik geprobeerd de film op mij pc af te spelen. Dat lukt wel 5/10 sec en dan geeft hij een melding ( bewerking ongeldig ) en dan 2 sec later valt het beeld en geluid weg en wordt de tijd rood.

Mijn vraag aan jullie wat doe ik fout ik moet ik anders doen ?

Miss iemand die het op andere manieren doet. Ps het moet wel echt op een cdr(w) heb nog geen andere keuze , en zo zou het ook moeten kunnen.

Alvast bedankt
Albert
 
Dit heb ik allemaal gedaan. Behalve van te voren er mpeg1 van gemaakt. Maar dat converteerd nero zelf toch goed ?
 
film op cd

Nero doet dat normaal wel goed , inderdaad.
Kun je de gespiltste film wel gewoon als avi of mpeg op je pc bekijken met b.v BS player.


gr

E
 
cd-r branden

Hallo

Wellicht wat eenvoudig, maar ik heb ook wel eens problemen met een "goedkoop " soort cd- r gehad.
En RW wordt ook nog weleens problematisch.
Andere proberen ?
Zijn de bestanden niet om te zetten naar skvcd of svcd ?
Ik doe ook maar een gooi.

Je dvd recorder web site eens opzoeken ( firmware - update )
Je zegt dat ie op de computer een stukkie speelt en dan stopt.
Heb je wel ff goed beeld ?
Heb je wel de juiste ondersteuning voor het afspelen van vcd .
Svcd gaat prima met WIn dvd nr 6.

gr

E
 
Een avi bestand hoeft niet persee geknipt te worden op na omzetten op een cdr te passen. Ik heb ook enkel een cd brander en brand hier op het moment mdvd's mee. Dit zijn mini dvd's die met de juiste instellingen precies op een cdr passen.

Voor het omzetten zou ik Tempgenc plus of Tempgenc 3 express. De laatste gebruik ik voor het maken van een mdvd. De juiste templates zijn te vinden op internet en anders even mailen dan heb ik ze wel.

Een mdvd heeft bijna dezelfde kwaliteit als een dvd maar is dus veel kleiner, mocht deze na afloop toch nog iets te groot zijn voor een cdrom kun je dit aanpassen dmv dvdshrink.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan