Opname maken op computer lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik heb het programma Otsjuke op mijn computer staan, dat is een stukje automatiseringssoftware waarin ik mp3tjes kan afdraaien, microon gebruik enzo. Nu wil ik met dit programma een opname maken in mp3. Alleen hij neemt niet op, ik hoor alleen maar het geluid van mijn microfoon van mijn webcam. Heb ook wel eens het stekkertje uit mijn computer gehaald maar dan neemt hij helemaal niets op. Ik neem op in het programma Goldwave. Ik weet wel dat ik iets moet selecteren bij volumeregeling/opname in windows maar ik zou niet weten wat? Iemand die mij kan helpen? Alvast dank.
 
Wat wil je opnemen dan? Iets van je computer of vanaf je versterker?
 
Is dit dan een geluidsbestandje, en kun je die niet converten met een mp3-converter? Anders ff kijken in het opname-progje bij control-opties! Vond dit nog in de help van goldwave...

Recording Sounds

To record a sound:

1) Choose New from the File menu.
2) Choose attributes (or choose a Preset quality settings item) and specify the length of time you want to record, then choose OK.
3) Select the correct recording source, as described below, such as line-in, microphone, or CD audio.
4) Choose the button on the Control window.

To record within an existing sound, you can select the part of the sound you want to record over or use the Edit | Insert silence command to make room for recording.

Note that there are several options available for recording under the Record tab in the Control Properties window, including a countdown timer and level activated recording. See the Control Properties for more information.

To select a different recording source, such as the line-in, microphone, or CD audio, use one of the following methods:

Method 1: Use Control Properties

1) Select the (properties) button.
2) Choose the Volume tab.
3) Check the appropriate Select box and adjust the volume.
4) If the device supports a master recording control, make sure the Mute all box is not checked and that the master volume is not zero.

Method 2: Use the Volume Control Accessory

1) Start the Volume Control accessory from the Windows Start menu.
2) Select Properties from the Volume Control Options menu.
3) In the Properties window, select the Recording option.
4) Make sure that all the needed sources are checked in the checklist.
5) Choose OK. You will now see the recording volume controls.
6) Choose the source you want by checking the appropriate Select check box and make sure the volume is not too low.

The Monitor input recording option can help you adjust the volume level before recording.
 
Geplaatst door Tarabass
Is dit dan een geluidsbestandje, en kun je die niet converten met een mp3-converter? Anders ff kijken in het opname-progje bij control-opties! Vond dit nog in de help van goldwave...

Recording Sounds

To record a sound:

1) Choose New from the File menu.
2) Choose attributes (or choose a Preset quality settings item) and specify the length of time you want to record, then choose OK.
3) Select the correct recording source, as described below, such as line-in, microphone, or CD audio.
4) Choose the button on the Control window.

To record within an existing sound, you can select the part of the sound you want to record over or use the Edit | Insert silence command to make room for recording.

Note that there are several options available for recording under the Record tab in the Control Properties window, including a countdown timer and level activated recording. See the Control Properties for more information.

To select a different recording source, such as the line-in, microphone, or CD audio, use one of the following methods:

Method 1: Use Control Properties

1) Select the (properties) button.
2) Choose the Volume tab.
3) Check the appropriate Select box and adjust the volume.
4) If the device supports a master recording control, make sure the Mute all box is not checked and that the master volume is not zero.

Method 2: Use the Volume Control Accessory

1) Start the Volume Control accessory from the Windows Start menu.
2) Select Properties from the Volume Control Options menu.
3) In the Properties window, select the Recording option.
4) Make sure that all the needed sources are checked in the checklist.
5) Choose OK. You will now see the recording volume controls.
6) Choose the source you want by checking the appropriate Select check box and make sure the volume is not too low.

The Monitor input recording option can help you adjust the volume level before recording.

Nee het moet een geluidsbestandje worden als ik het via goldwave opneem, had dit wat je nu beschreef ook allemaal al in help bij goldwave gevonden. Maar op een 1 of andere manier kan ik niet de juiste optie aanvinken, heb ze allemaal open staan. Meestal moet je iets hebben staan van wave of wat dan ook, ik zie alleen maar stereo out, telephone, Auxillairy, video, cd audio, line en microphone...
 
Misschien bedoel je dit! Ga naar "eigenschappen van geluiden en audioapparaten"! Onder tabmenu volume de bovenste knop "geavanceerd"aanklikken (zie foto) en dan in het volgende venster onder opties "eigenschappen"aanklikken en kiezen voor opname! Daar het hokje onder wave aanvinken en zorgen dat je volume openstaat uiteraard...

Maar kun je het ook niet opnemen met de geluidsrecorder van windows zelf (bureauaccessoires-entertainment-geluidsrecorder)?


Ik neem op via mn versterker, speel iets af op mijn computer en neem dit op via de line-ingang van mijn geluidskaart (dit kan ook microfoon zijn opdat die het bij jou wel doet)!
 
Sluit anders eens je lineuitgang (weet niet of je hier je pcspeakers op aan gesloten hebt) op je microfooningang aan!?!
 
Geplaatst door Tarabass
Misschien bedoel je dit! Ga naar "eigenschappen van geluiden en audioapparaten"! Onder tabmenu volume de bovenste knop "geavanceerd"aanklikken (zie foto) en dan in het volgende venster onder opties "eigenschappen"aanklikken en kiezen voor opname! Daar het hokje onder wave aanvinken en zorgen dat je volume openstaat uiteraard...

Maar kun je het ook niet opnemen met de geluidsrecorder van windows zelf (bureauaccessoires-entertainment-geluidsrecorder)?


Ik neem op via mn versterker, speel iets af op mijn computer en neem dit op via de line-ingang van mijn geluidskaart (dit kan ook microfoon zijn opdat die het bij jou wel doet)!

Dat 'wave' staat er helemaal niet bij mij dus weet niet wat ik dan moet kiezen.

Als ik mijn boxen op mijn mic ingang aansluit hoor ik zelf niets meer. Het is echt alleen maar softwarematig wat ik wel opnemen, niets van mijn microfoon...
 
Voor het opnemen van wat je hoort op de pc heb je na mijn weten toch echt een geluidskaart nodig met record-software waarin je de optie "record what you hear" kan kiezen, zodat ik tijdens een opname bijv. een spel kan openen en dan precies opneem wat ik zelf hoor!
Toch als het een softwarematig geluid is, heeft het een bron! Wat voor bestandje is het dan die je afspeelt?
 
Geplaatst door Tarabass
Voor het opnemen van wat je hoort op de pc heb je na mijn weten toch echt een geluidskaart nodig met record-software waarin je de optie "record what you hear" kan kiezen, zodat ik tijdens een opname bijv. een spel kan openen en dan precies opneem wat ik zelf hoor!
Toch als het een softwarematig geluid is, heeft het een bron! Wat voor bestandje is het dan die je afspeelt?

Ik wil mp3's afspelen en opnemen via dat programma Otsjuke.

Ik heb een Yamaha geluidskaart, geintegreerd op het moederbord.
 
Schiet mij maar lek, ik weet niet meer wat je bedoelt!:confused:
Opnemen kan alleen via je line-ingang op de geluidskaart, voor het opnemen van wat je hoort heb je toch echt een aparte geluidskaart nodig met goeie software.. Ik begrijp nu niet wat je doel je is en denk ook niet dat ik je verder kan helpen :(
 
Geplaatst door Tarabass
Schiet mij maar lek, ik weet niet meer wat je bedoelt!:confused:
Opnemen kan alleen via je line-ingang op de geluidskaart, voor het opnemen van wat je hoort heb je toch echt een aparte geluidskaart nodig met goeie software.. Ik begrijp nu niet wat je doel je is en denk ook niet dat ik je verder kan helpen :(

Het is echt zoals ik het zeg hoor, wil mp3's opnemen die ik afdraai in een programma en daar wil ik 1 mp3 van maken, een soort van uitzending zeg maar. Zo duidelijk....?
Anders iemand anders die het wel begrijpt?
 
Je wilt mixen in het ene progje en dat tegelijkertijd opnemen op je pc via een ander progje!

Je zult dan toch echt via een line-out en een line-in moeten gaan werken (bijv. via versterker of rechtstreeks maar dan hoor je het zelf niet meer)!

Of je schaft een geluidskaart aan ( bijv. een soundblasterlive kaartje) die op kan nemen dat wat je hoort, dus intern zeg maar. De recorder van die kaart heeft de optie om op te nemen dat wat zich afspeelt op de pc (what you here)!
 
Geplaatst door Tarabass
Je wilt mixen in het ene progje en dat tegelijkertijd opnemen op je pc via een ander progje!

Je zult dan toch echt via een line-out en een line-in moeten gaan werken (bijv. via versterker of rechtstreeks maar dan hoor je het zelf niet meer)!

Of je schaft een geluidskaart aan ( bijv. een soundblasterlive kaartje) die op kan nemen dat wat je hoort, dus intern zeg maar. De recorder van die kaart heeft de optie om op te nemen dat wat zich afspeelt op de pc (what you here)!

Dat lijkt me gek dat het zo omslachtig moet....kan toch wel eenvoudiger? Ik heb echt geen zin om een nieuwe geluidskaart te kopen. Met elke geluidskaart moet toch kunnen? Kom op zeg...
Iemand anders een idee?
 
Geplaatst door erwin32


Misschien wel, zal het eens proberen.

Ik probeer het, maar welke optie moet ik gebruiken om geluid op te nemen van mijn geluidskaart? Ik moet daar ook opgeven waar ik het van wil opnemen.
 
Er is een optie (onder settings) waar je de geluidskaart kiest, daaronder een lijst met waar vandaan op te nemen! Daar moet "opnameregeling" tussen staan en anders ondersteunt je geluidskaart dit niet!
 
Geplaatst door Tarabass
Er is een optie (onder settings) waar je de geluidskaart kiest, daaronder een lijst met waar vandaan op te nemen! Daar moet "opnameregeling" tussen staan en anders ondersteunt je geluidskaart dit niet!

Ik kan kiezen voor Auxillairy, CD audio, line, microphone, stereo out, telephone en video. Welke zou ik moeten hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan