video op cd'rom, speelt niet af op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
Ik heb een homevideo bewerkt met windowsmoviemaker.
En deze met dit programma ook gebrand op een cd dus geen dvd.
Maar nu speelt deze wel af op diverse pc's, maar op mijn dvd speler krijg ik geen beeld.
Klopt dit of heb ik wat fout gedaan.

groetjes Helma
 
Dat weet ik dus niet ik kan het niet achterhalen, ik heb al bij eigenschappen gekeken en bij details maar kan het niet vinden.
Het programma windowsmoviemaker geeft zelf aan of het op een cd'rom moet en geeft niet of het mpeg is. Met burning van nero kon ik het niet branden. Als ik dan kijk bij nero staat dat ik deze niet kan openen en er staat MSWMM achter de punt van de locatie.
Hoe kan ik dit omzetten naar mpeg met nero gaat het niet.

Vriendelijke groetjes Helma
 
MSWMM staat voor het project dat je gemaakt hebt, als je in Moviemaker kiest voor 'film oplslaan' (dus niet 'project opslaan') dan wordt er een xxx.wmv bestand van gemaakt.
Helaas voor jou is dat niet af te spelen in een stand alone DVD speler, je zal het moeten converteren naar een bruikbaar bestand.

Zie onderstaande link voor de uitleg (engels) hoe dat met TMPGenc te doen.


http://www.videohelp.com/tmpgencsvcd.htm <<--uitleg

http://www.tmpgenc.net/e_main.html <<-- download pagina voor TMPGEnc
 
Het is helemaal gelukt heel fijn.

Hartstikke bedankt.:thumb:

groetjes Helma
 
Helma,

Ik lees dit bericht nu pas (stuit nu ook pas op het probleem). Als je dit forum nog bezoekt, kun je dan stapsgewijs vertellen hoe het je gelukt is? Ik zou het ook willen doen maar het lukt niet met dat MSWMM-filmpje.
:thumb:
 
ik moest het even allemaal uitzoeken en bijvragen maar het is gelukt. dank je wel voor de extra uitleg
 
Hoi ik heb het programma 'Any Video Converter' en ik wil iets op een DVD zetten.
Naar welk bestand moet ik het converten?? naar MPEG MOVIE 1 (*.mpg) of naar MPEG mOVIE 2 (*.mpg)
Ik weet het niet graag antwoord
 
Als je het op DVD zet kun je 'm toch als DVD bestand (vob files e.d.) op de DVD zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan