internet delen met home

Status
Niet open voor verdere reacties.

karper

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2004
Berichten
21
heb net home gekregen, en heb een router aangeschaft om internet te delen met nog een andere computer, maar ik kom er totaal niet uit wie kan me helpen om alles werkende te krijgen!
Heb een broadband soho router gekocht (was mij geadviseerd door de winkel):eek:
 
Welkom op helpmij.

In je router het cc of cp of co nummer zetten.
Daarna dhcp op automatisch zetten en dan komputers aanzetten en het zou dan moeten werken.

In je router kom je meestal door in je internetbrowser een ip adres te typen. Dit zal in de handleiding staan.
b.v. 192.168.1.1
 
Laatst bewerkt:
netwerk

Bedankt voor de uitleg, denk dat het met de router wel goed zal komen, maar hoe doe ik het dan met mijn computer die moet ik geschikt maken volgens de winkelier? het zou ontzettend helpen als ik een voorbeeld zou hebben hoe alles gewijzigd moet worden.
Ben niet zo bekent met alles ben alleen maar een gebruiker :)
 
Je compternaam is nu het cp/cc/co nummer, dit moet je wijzigen in een willekeurige naam en dan vervolgens nog de instellingen doen in je router zoals puppie gezegd heeft. Eventueel nog bestanden delen aanzetten voor je interne netwerk en alles werkt binnen de vijf minuten, er is bijna geen makkelijker netwerk opzetten als met @home.
 
bedankt mensen voor de hulp, zal morgen er aan gaan beginnen, zal nog laten weten of het gelukt is, weltrusten:thumb:
 
Helaas niet gelukt, kom de router niet in! heb een met de internetbrouser de ip adres opgegeven die in het boekje stond, 192.168.1.1 maar niets!!!!!
kan het zijn dat ik iets in mijn computer mis? via de kabel ging het een usb poort in en nu gaat het via een stekker de ingang van het internet in, kan daar een verschil in zitten?
 
Je gaat vanaf je modem met een kabel naar je router en vanaf je router ga je met een kabel naar je computer.
Als dat correct is dan ga je naar je internetbrowser en typt daar 192.168.1.1 zonder er iets voor en geeft dan een enter. Nu zou je in jouw router moeten komen.

Geef eens merk en TYPE van jou router.
 
heb alles gedaan zoals je het aangegeven heb, mijn router is een Broadband Router van CNet type cnig-914
 
Heb je wel verbinding als je rechtstreeks van je modem naar je computer gaat, zonder usb dan.
 
vanaf mijn modem kan ik alleen maar in de usb poort komen omdat aan het eind van de kabel zo`n plat stekkertje zit, de kabels die ik bij de router gekocht heb zit zo`n stekker op die je moet inknijpen
 
Heb voor dat ik kabel aangevraagt had, wel isdn gehad en dat werkte prima
 
Oke en als je het via usb doet werkt het dan wel.
Dus zonder router.
 
ja, zonder rouder werkt alles prima, nu zit ik direct op de kabel en dat werkt ook zonder problemen
 
Oke.

Nu haal je de kanel tussen de modum en de pc weg.
Nu zet je een kabel tussen de router en modum, dit zijn net telefoonstekkers.
Dan een kabel tussen de router en computer, ook van die telefoonstekkers.
Dan de spanning op de router zetten, dan in de internet explorer het bijgevoegde ip adres typen zonder er iets voor en dan een enter geven.
 
Ho wat ik me net bedenk.
Stop je wel de kabels in de goede poortjes.
de kabel vanaf het modem gaat naar de WAN en vanad de computer gaat er een draadje naar poort 1,2,3 of 4.
 
precies zo gedaan zoals je omschrijf, en de draden zitten in de juiste poorten, maar krijg niet te zien als ik dat intyp, htttp://192.168.1.1
 
Nee.

De adresbalk moet helemaal leeg zijn en dan type je 192.168.1.1

NIKS ERVOOR EN NIKS ER ACHTER.
 
En je weet zeker dat je het nummer 192.168.1.1 moet invullen.
Ik heb net even op de site van cnet gekeken maar kan daar niks over vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan