Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonjansen20

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
47
Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik @home kabelinternet. Ik heb 2 computers hier in huis staan. Ik wil graag een draadloos netwerk aansluiten. Wat heb ik hiervoor nodig en hoeveel kost dat ongeveer?

Groeten Simon
 
Hoi,

Hiervoor kun je een router en accespoint gebruiken.

Zelf gebruik ik het SpeedShare Home Wireless Web Station (Router & Access Point) van Trust. Om deze draadloze verbinding tot stand te brengen heb je minstens een PC de SpeedShare Turbo Pro Wireless PCI Adapter nodig, deze vervang je met het modem dat nu in die PC zit. De router zou ik dan naast de andere PC zetten en deze via een kabel op het internet gooien. Wil je dat niet dan kun je gewoon twee PCI Adapters aanschaffen. Let op dat als het om een laptop gaat dat je dan de SpeedShare Turbo Pro Wireless PC-Card gebruikt.

De prijs ligt bij de Dixons zo rond de 60 euro voor de router/accespoint combinatie. De PCI adapters weet ik even niet hoeveel die kosten.

Productenlink
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om 2 gewone desktop PC's. Overigens staan ze beide ver van het modem af. Ik gebruik nu een USB-adapter. Ik heb dan ook geen netwerkkaart in m'n pc zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan