branden lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sachak

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Berichten
103
Wie o wie kan mij helpen?? Voor mn pc het raam uit gaat...
Ik ben nu al 2 dagen aan het proberen een cd te branden op mijn nieuwe pc maar dit wil niet lukken. Gister dacht ik dat ik het voor mekaar had maar toen kon ik m alleen afspelen op mn DVD en niet op mn cd-speler. Toen hoorde ik dat ik dan waarschijnlijk als MP3 gebrand had. Volgens mij gaat het branden juist goed maar doe ik mogelijk wat verkeerd met downloaden. Als ik bijv op Imesh of Shareaza zoek, dan kijk ik bij audio maar krijg bijna allemaal MP3? Zoek en download ik wel goed????
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
 
idd als je iets download is het vaak mp3.
dit moet je dan omzetten als je het in een cd speler wilt afspelen,ik weet niet welk brandprogramma je gebruikt maar bij de meeste kun je dit al omzetten naar audiospeler.
je kunt het ook proberen te branden met de windows media player dat gaat ook goed.



ps Als je die nieuwe pc het raam uit fli*****t dan bel even dan vang ik em op.tenzij je 12 hoog woont:D
 
Laatst bewerkt:
ik werk met pinnacle instant cd/dvd, maar ik kan geen optie vinden om muziek om te zetten vanf MP3, zou niet weten hoe dat werkt:confused:
 
oh enne... als je mn pc wil vangen moet je me juist géén bruikbare tips geven he...
ik woon beneden hoor, is te doen...

ee zonder dollen, je hebt denk ik wel gemerkt dat ik een leek ben hiermee en dat is erg frusterend :mad:
 
heb je xp ga dan eens naar de media player en probeer daar eens een audio cd te maken werkt simpel.
 
Het beste programma is Nero. Je kan dan de tracks normaliseren ook al zijn het MP3 bestanden.

Ik gebruik deze altijd en kan de muziek gewoon afspelen in mijn auto :D
 
het moet ook lukken met pinnacle instant cd/dvd het is volgens mij een kwestie van instellen.
ik ken dit programma niet maar er zal wel iemand antwoorden die waarschijnlijk jou wel kan vertellen wat je moet instellen.
even geduld dus.
succes ermee.
 
Bedankt alvast voor jullie tips! Ik ga er vanmiddag weer verder mee.
Ook zal ik vanuit de media player proberen.
Ik heb ook het idee ja dat het met mijn instellingen te maken heeft maar weet nite hoe ik dat aan moet passen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik heb ook aan de helpdesk van paradigit waar ik deze pc gekocht heb, verstuurd.
Wordt vervolgd...
 
Geplaatst door maikel9
idd als je iets download is het altijd mp3.

Je vergeet een grote groep vriend... wat te denken van wma?
 
Ik heb antwoord van de helpdesk;



"Dit ligt niet aan uw brander, dit heeft te maken met incompatibiliteit met uw andere apparaten.

Het is namelijk altijd even uitzoeken welke cd’s of DVD’s wel goed werken op andere apparatuur.

Ik raad u daarom aan een ander merk cd’s te proberen."





Kan iemand mji hier wat over vertellen, ik heb zoiets nml nog nooit van iemand gehoord... ??
:confused:
 
Ik weet niet hoe Pinaccle precies werkt, maar in Nero moet je keizen voor het branden van een audio cd, doe je dat niet wordt de cd gebrand als data (dus in dit geval MP3) en die zijn voor een 'normale' cd speler onleesbaar. Het omzetten van mp3 naar audio bestand gebeurt automatisch in Nero, hoe dat met jouw brandprogje zit weet ik niet.

Ik hoop dat ik je niet op de goede weg geholpen hebt, ik wil ook wel komen vangen :p :D


P.S. Het antwoord van de helpdesk is in sommige gevallen wel waar, maar in dit geval raakt het advies, kant noch wal.
 
Vanuit de handleiding van Pinacle instant CD+DVD (pagina 26):
Creating an Audio CD
First open de instant CD+DVD starter, using the Start Menu.
Then click on the "Audio CD" button. Instant disc will open.

You now can decide whether you want to be guided through the program by the InstantDisc Assistent if this is the case, activate this option. (Dat wil je, dus aanvinken ;))

Click on the audio button. Now choose the method for creating audio.
  • Audio file (<--- In jouw geval, voor MP3 naar normale Audio CD)
  • Existing CD
  • Direct audio
Audio file
If you activate this function, in the following step, select the files in *.wav or *.mp3 format that you want to write, by using the Add button. The green progress bar will show you how much space is still available on the CD.
If you have added several files, you can change their order using the "Move Up" and "Move Down" buttons.

When you have added all the files, click on the button "Next". The CD can be created at the very next step.

Wat ook nog het geval kan zijn is dat je een oudere CD speler hebt. Veel wat oudere CD spelers kunnen niet overweg met CD-r en CD-rw. Die accepteren ze simpelweg niet. DVD is een nieuw apparaat en die kunnen bijna altijd wel CD-R en CD-RW aan.

Succes,
Olav
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door sachak
Toen hoorde ik dat ik dan waarschijnlijk als MP3 gebrand had.

Dit is een aanname, dus niet zeker.
Om dit te controleren stop je de CD in je computer en open je windows verkenner. (Ctrl+E)
Ga daarin naar de CD-speler en bekijk nu wat de inhoud is van de cd. Zijn dit bestanden met namen als "Track01.cda" dan heb je wel degelijk een normale audio cd gebrand.
Als er nummers opstaan zoals je MP3's ook heette en hebben ze de extentie .mp3 inplaats van .cda, dan is het inderdaad een mp3 cd die je hebt gebrand.

Olav
 
dit gaat niet goedkomen....

Als ik de beschrijving, zoals Olav die hier neer gezet heeft, volg, dan geeft het systeem aan 'plaats een schrijf' en klik op 'opnieuw'. De schijf had ik dan al geplaatst maar deed dit dan opnieuw maar dan blijft ie de melding geven. Dus net of ie hem niet herkent ofzo. Ook als ik de onhoud van de schijf probeer op te vragen geeft ie '0 items' weer. Terwijl ik m op mn dvd nog steeds af kan spelen :confused: :confused: :confused:
Nou vermoed ik, en sorry maar weet het door al mn gerommel niet meer zeker, dat ik de eerste keer (toen het branden wel gelukt was) onder dataschijf heb gebrand (metteen de mogelijke reden dat ie mogelijk als MP3 gebrand is????)
Maar ik snap dan niet waarom de pc de schijf niet zou herkennen als ik een audio-cd wil branden. Waarom de pc de inhoud niet herkend (terwijl ik m op mn dvd wel kan afspelen) .

En straks als het branden van cd's is gelukt, dan moet ik ook nog dvd's branden uit gaan proberen..........
 
Ik zal ook ff en GOED :) nieuwtje met jullie delen, ik heb net een cd-tjes gebrand via media-player; GELUKT :D

Ik vermoedt (maar dat zegt niet zoveel) dus toch op de een of andere manier dat het ermee te maken heeft dat ik MP3 bestanden heb gebrand. Want hetgeen ik nu via mediaplayer gebrandt heb zijn ook MP3 downloads maar mediaplayer zet dit blijkbaar automatisch om??
 
Gefeliciteerd :D
Mediaplayer kan idd mp3 bestanden omzetten en branden op cd als een CDA (cd-audio) bestand. Dit zou Pinacle ook moeten doen, maar om 1 of andere vage reden doet hij dat blijkbaar dan niet goed.

Gr.
Olav
 
Geplaatst door Olav
Gefeliciteerd :D
Mediaplayer kan idd mp3 bestanden omzetten en branden op cd als een CDA (cd-audio) bestand. Dit zou Pinacle ook moeten doen, maar om 1 of andere vage reden doet hij dat blijkbaar dan niet goed.

Gr.
Olav

dank je :D

als iemand nog tips heeft voor het pinnacle systeem, dan hoor ik het graag !
 
Het is toch gelukt, het bleek vrij simpel; ik moest de instelling in pinnacle wijzigen naar wave audio (ipv audiobestanden).
Het stond eigenlijk al in de beschrijving van Olav, maar toen had ik m gewijzigd naar 'wma wav mp3'.
Opgelost!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan