360° panorama foto loopt bol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrjob

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Berichten
19
Hallo

ik heb een 360° panorama foto (een aantal foto's die aan elkaar geplakt zijn).
En wil ik graag dat ze niet zo gek bol lopen.. is daar een handig trukje voor? want ik wil er namelijk een virtuele tour mee maken met flash...

het is de volgende foto:

gymklein.jpg


Groetjes Job

'srry voor de grote foto :rolleyes:
 
hoe heb je dit gedaan dan, want er bestaan wel programmatjes voor. maar volgens mij zitten er nu dubbele stukken in waardoor hij dubbel lijkt!
 
Geplaatst door bas007gsm
hoe heb je dit gedaan dan, want er bestaan wel programmatjes voor. maar volgens mij zitten er nu dubbele stukken in waardoor hij dubbel lijkt!

Ik heb gewoon foto's geschoten en die aan elkaar geplakt.

weet jij een andere manier dan om een 360° panorama foto te maken....

welk progamma is dat dan??
 
Ik geloof dat dit niet komt omdat er stukken dubbel zijn, maar omdat de afstand tussen jou en de muren steeds verschilt. Maar zeker weet ik het nier:(
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Wijnands
Ik geloof dat dit niet komt omdat er stukken dubbel zijn, maar omdat de afstand tussen jou en de muren steeds verschilt. Maar zeker weet ik het nier:(

Ik heb gewoon steeds camera op statief gezet, en foto gescoten in een cirkeltje
 
Dit komt volgens mij ook gewoon door de afstand tussen je camera en de muren.

Als je precies in het midden van de zaal staat, zijn de korte muren verder weg ten opzichte van je camera dan de lange muren.

Ga je de foto's aan elkaar zetten dan krijg je dus dit effect.

Groeten,
Jan
 
Geplaatst door Fighting Falcon
Dit komt volgens mij ook gewoon door de afstand tussen je camera en de muren.

Als je precies in het midden van de zaal staat, zijn de korte muren verder weg ten opzichte van je camera dan de lange muren.

Ga je de foto's aan elkaar zetten dan krijg je dus dit effect.

Groeten,
Jan

Hoe zou je het dan kunnen verhelpen?...
want ookal ga je precies in het midden gaat staan behoud je die bobbels.
 
Ik denk dat je er weinig aan doet helaas.

In een open ruimte heb je nergens last van, maar hierbij zoals je ziet wel.

Ik denk dat wil je als het ware als een ronde zaal laten zien, dat je zult moeten gaan uitmeten waar je moet gaan staan. En grote kans dat je buiten zou moeten staan. Maar wordt flink wiskundig denk ik, wil je de bobbels eruit halen.
 
Het gaat op de een of andere manier wel, maar hoe precies weet ik ook nog niet. Ik ben het op het moment uit aan het zoeken en als ik erachter ben zal ik het meedelen.

PS. Je zou ook nog altijd een klein flimpje kunnen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan