XP vindt geen HDD bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
98
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb gisteren een nieuwe computer aangeschaft. AMD64 3000+, 1024 MB, 200 GB SATA, ASUS K8V SE Deluxe moederbord etc. Ik heb deze PC aangeschaft zonder Windows XP omdat ik die thuis nog liggen had. Ik weet van vorige PC’s dat je de nieuwe harde schijf eerst altijd moet formatteren en daarna partities maken. Mijn HDD is aangesloten op mijn moederbord via een Serial ATA kabel. Tijden het opstarten kan ik op [TAB] drukken en kom dan in het VIA TECH RAID BIOS menu. Ik zie hier mijn harde schijf ook wel staan maar de menu opties zoals Create Array, Delete Array, select Boot array kan ik niet gebruiken. Volgens mij is dit programma bedoeld om de partities te maken. Als ik toch Windows XP wil installeren krijg ik de melding dat er geen vaste schijven kunenn worden gevonden. In de handleiding van mijn moederbord staat wel dat ik een RAID driver disk kan maken die XP nodig zou moeten hebben, tijdens installatie kan ik op F6 drukken om een eigen SSCI / RAID te installeren, maar dit wou niet lukken.

Kan iemand mij helpen, ik zou het zeer waarderen als je de “oplossing” wilst sturen naar conra700@hotmail.com

Greetingzzzz -==== Yell@ =====-
 
RAID controller moet je eerst installeren... dan pas ziet hij de harde schijven

als de installatie begint druk op f5 volgens mij, dan kan je de raid controller installeren
 
Geplaatst door XXlerator
RAID controller moet je eerst installeren... dan pas ziet hij de harde schijven

als de installatie begint druk op f5 volgens mij, dan kan je de raid controller installeren


Maak daar f6 van en zorg dat je het betreffende stuurprogramma op diskette bij de hand hebt.
 
Ok, ga ik proberen. Maar hoef ik de HDD niet meer te formatteren en op te delen dan voordat XP er mee van start kan gaan. Op de CD-rom die bij het moederbord zat heb je de optie om zo'n floppy te maken, ik heb alleen de keuze uit een RAID en een SATA floppy. Ik heb gisteren de SATA floppy geprobeerd maar toen kreeg ik nog steeds de foutmelding dat er geen vaste schijven aanwezig waren. Zou dat met de RAID floppy beter gaan?

-==== Yell@ ====-
 
Heb je het volgende gedaan?
Opstarten vanaf de WinXp cd-rom.
De setup laten beginnen, je krijgt dan vrijwel meteen, onder in het blauwescherm, dat je op F6 moet drukken voor SCSI/RAID schijven.
Doe je dit, dan wordt er vanzelf om die floppy gevraagd en kunnen de drivers geinstalleerd worden.
Daarna kan de setup de schijven, waarschijnlijk wel vinden.

Let op, je ziet niks geberuen als je op F6 drukt, maar als je een stuk of drie keer op F6 drukt, dan moet het goed gaan.
 
Ok, tnx. Ik zal het proberen vanavond en dan horen jullie het morgen wel even. By the way, Crash Bandicoot rulezzz => op mijn PSone in ieder geval, op de PS2 is ie minder.

-==== Yell@ ====-
 
In de handleiding van het moederbord staat ook: Hot plug support for Serial ATA drive and connections is available in this motherboard. Maakt dit wat uit? En wanneer moet ik mijn harde schijf dan opdelen of is dat met de snelheid van een SATA HDD niet meer nodig?

-==== Yell@ ====-
 
Bedankt voor de tips, ik weet wel wat van PC's maar niet alles. Ik heb gisteren met Suc6 XP geinstalleerd nadat XP deze keer wel mijn HDD herkende. Ik zal deze site onthouden als zeer bruikbare vraagbaak.

mvg,

Jelle Conradie

PS: Farcry draait er nu ook al op, dus vermaak me wel de eerste dagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan