Systeem instabiel waarschijnlijk door videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
427
Hallo,

mijn Aldi computer loopt de laatste tijd als ik iets van hem vraag van de video kaart.
(Mijn pc loopt vaak na het opstarten binnen een minuut vast, na een keer of 3 opstarten loopt hij prima en kan hij rustig paar dagen aanstaan).
Maar afgezien van dit. Als ik een spel opstart maakt niet uit welke, loopt hij zeer snel vast. (Eerst gaat de monitor uit, daarna geluid) Na het opstarten krijg ik regelmatig een foutmelding van windows dat het systeem instabiel is door waarschijnlijk het besturingsprogramma van mijn RADEON 9800 XL (staat xl op de doos van de aldi....dus geen XS ofzo maar XL).
Vervolgens doet hij een voorstel van een beter besturingsprogramma. Maar helaas wordt het probleem er niet mee verholpen.
Bij apparaatbeheer staat dat er geen conflicten cq problemen zijn.


[3GHz--512 geheugen--150gig HD ------ Radeon 9800 XL videokaart ----- Windows XP.


Hopelijk kan iemand me helpen.

Groeten,

Robert
 
Probeer eens schijfcontrole te draaien en te kijken of er een fout tevoorschijn komt. Als dit niet helpt mischien systeemherstel draaien naar een punt dat je pc nog goed werkte. Anders eens proberen om de drivers van je videokaart te updaten. Als het dan nog niet werkt kun je proberen de reparatie van Windows te draaien. Als je dan nog niet van je probleem af bent kun je Windows opnieuw installeren, werkt dit nog niet? Dan zal je je pc moeten formateren en opnieuw installeren :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan