av-out op videocamera naar pc???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvessen

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Berichten
95
Hallo allemaal,

ik heb kort geleden de camera van mijn in 1995 overleden opa ter beschikking gekregen. Deze camera lag dus al een jaar of 8 op zolder. de enige video uitgang die hierop zit is een av-out. zijn hier nog kabels voor te krijgen om hem op de pc aan te sluiten?

Welke poort zou ik dan moeten gebruiken op mijn moederbord? ik heb een s/pdif jack in ieder geval.

en dan de software, ik heb pinnacle studio 8, is deze bruikbaar in dit geval?

op dit gebied ben ik echt een leek, dus ik hoop dat er iemand is die me kan helpen

groeten, Kor
 
Volgens mij heb je een video ingang nodig. Dit zit op sommige video / tv kaarten, maar meestal niet op het moederbord.
 
Eventjes een stukje uit het boekje van het moederbord:

S/PDIF jack: This jack connects to external audio output devices. oftewel, volgens mij is dit een video-ingang

en verder heb ik nog op mijn tv kaart 2 ingangen voor video, een s-video, en nog zo'n S/PDIF jack.

dus volgens mij heb ik genoeg ingangen, maar nu nog de vraag of dit nog mogelijk is met de av-out op de camera
 
Ik weet het niet precies, maar ik denk dat je met een goede kabel meer kans maakt met de s-video dan met de s/pdif.
 
Geplaatst door kvessen
Eventjes een stukje uit het boekje van het moederbord:

S/PDIF jack: This jack connects to external audio output devices. oftewel, volgens mij is dit een video-ingang


Er staat toch audio dat is geen video, bovendien staat de afkorting voor Sony/Philips Digital Interface en digitaal zal er niet op de camera zitten als ik het verhaal zo lees.

Hoe ziet die uitgang op de camera er precies uit?
Wat is het merk en type van de camera?
 
donders, stom dat ik dat niet gezien heb...audio, beetje jammer van me.

Goed, het merk van de camera: JVC gr-AX7

fototje:
av-out.jpg
 
Heb je daar een kabel bij? Ik kan niet thuis brengen wat voor een aansluiting dit is, het lijkt op een miniDIN8 of NeoGeo aansluiting, maar die is net weer anders.

Op de site van JVC willen ze de camera niet meer kennen.
 
nee, inderdaad, op de site kan ik ook niks vinden helaas. maar het probleem is dus dat ik er helemaal niks bij gekregen heb. Dus ik denk dat ik dan maar even naar een foto/video speciaalzaak ga om daar eens wat info te winnen.

in ieder geval bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan