Pas op met www.coverkingdom.net

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik wilde vandaag een cd cover downloaden en ontdekte dat cdcovers.cc offline is gehaald :(

Vervolgens kwam ik op www.coverkingdom.net

Als je daar een cover wilt downloaden wordt je gevraagd een active-x te installeren. Als je dit niet doet heb je geen toegang tot covers.

Echter tijdens het installeren kreeg ik de volgende melding :

Toch maar oppassen met dat spul :(
 

Bijlagen

  • virus.jpg
    virus.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 117
Aha, dus dat is één van die sites waar al die mensen (blijkens HijackThis-logs) dat "Windows Synchroad" gedoe vandaan halen...
 
Je hebt gelijk.
Hij is gelukkig weer online. :)

Maar wees dus gewaarschuwd voor coverkingdom.
Mijn firewall heeft nu al 3 programma's geblokkeert die op internet willen en ook Norton protesteert.
 
Voordat ik coverkingdom bezocht was deze PC schoon en daarna.............
Kijk en schrik!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door de jean
als adwatch draait kan dit niet gebeuren ...

Misschien niet. Maar je verwacht zoiets niet van een site als dat. In ieder geval geen trojans... :(
 
Geplaatst door buick


Misschien niet. Maar je verwacht zoiets niet van een site als dat. In ieder geval geen trojans... :(

De term 'trojan' heeft vaak een nogal ruime betekenis tegenwoordig. Het gaat hier niet om RATs, maar gewoon om ordinaire (maar hele vervelende) spyware.

Waarom je dat niet van een dergelijke site zou verwachten is mij trouwens een raadsel. Naast warez- en sekssites zijn sites die gratis mp3'tjes, hoesjes en wat dies meer zij aanbieden belangrijke verspreiders van spyware, dat is helemaal niets nieuws.
 
Geplaatst door buffy


De term 'trojan' heeft vaak een nogal ruime betekenis tegenwoordig. Het gaat hier niet om RATs, maar gewoon om ordinaire (maar hele vervelende) spyware.

Waarom je dat niet van een dergelijke site zou verwachten is mij trouwens een raadsel. Naast warez- en sekssites zijn sites die gratis mp3'tjes, hoesjes en wat dies meer zij aanbieden belangrijke verspreiders van spyware, dat is helemaal niets nieuws.
idd, volgens mij bestaat écht gratis maar al te zelden ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan