vhs omzetten en branden op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
IK heb een homevideo binnengehaald op mijn laptop.
Nu heb ik deze (eerst had ik die bewerkt met moviemaker van microsoft maar dit speelt niet af op een dvd speler) omgezet naar mpeg2 dit werkte niet ik kan deze niet branden met nero. Toen heb ik deze omgezet naar mpeg1 nu herkent nero deze wel, maar nu kan deze weer mijn dvdwriter niet vinden alleen de virtuele.
Ik heb ook studio 8 maar hier kan ik ook niet branden voor een dvd speler (dacht ik) + dat deze de mpeg1 niet kan openen.
Wat moet ik doen het lijkt het beste met nero, maar hoe laat ik deze mijn dvdwriter opnemen en geen image bestand op mijn laptop.Ik heb mijn dvdwriter al laten detecteren en dan ziet nero deze, maar bij branden krijg ik deze niet ingesteld.

Wat moet ik nu nog doen ik ben te einde raad??

Groetjes Helma
 
Open studio 8 en lees je video in op mpeg-2 formaat.
Daarna DVD maken en de gegevens op de harde schijf opslaan in de map c:\video. Hier worden de mappen Audio_ts en Video_ts automatisch aangemaakt
Daarna Nero openen en DVD udf/iso selecteren. Vink bij de eigenschappen het x-box-compatibiliteit aan. Vervolgens de map c:\video selecteren als invoer voor Nero. De mappen audio_ts en video_ts slepen naar de te branden gegevens. De namen moeten nu vanzelf in AUDIO_TS en VIDEO_TS wijzigen; met HOOFDLETTERS. Indien geen hoofdletters worden gebruikt, dan kunnen veel stand-alone dvd-spelers je nieuwe dvd niet afspelen.
Nu maar branden en dan afspelen op je dvd.
Probeer alles maar eerst uit op een DVD-RW. Mocht er iets niet goed gaan, dan heb je je dvd niet verknalt.
 
Bedankt ik ga het snel proberen

groetjes helma
 
Hoi Helma,dit gaat heel goed met nero vision express.
Probeer het eens.

groeten Sjaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan