ondertitels vast in .avi zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

verbe580

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
46
Ik heb een dvd standalone speler die ook Divx films herkend en afspeeld.

Maar geen ondertitels, die apart op de cd staan naast de film.

Hoe kan ik deze ondertitels vast in dit avi bestand zetten?

benno.
 
ondertitels vast in .avi

prachtig zo`n snelle reactie. hiervoor dank.

had de mogelijkheden op deze pagina`s al eerder geprobeerd, maar dan moet ik het avi bestand omzetten naar mpeg en ik wil graag de Divx code behouden met vaste ondertitels er in.

als ik dit probeer met Virt.Dub/filters/subtitels //.ssa,
en ik sla dit op als avi, krijg ik na een tijdje een foutmelding ,, out of filespace: files cannot exceed 4 GB 0n a fat 32 partition. op dat moment staat inderdaad de expected filegrootte net over de 4000 MB.

bij het afspelen van dit opgeslagen bestandsgedeelte staan inderdaad de ondertitels er vast in.

wat gaat er hier fout?

gebruik winXP Pro .
 
Je harddisk is ingedeeld als FAT 32, die kan inderdaad geen grotere files (uit één stuk dus) aan.

Als je veel met videobewerking en dergelijke bezig bent is het wellicht handiger om het geheel te converteren naar NTFS, dan heb je die beperking niet.
Het converteren kan met behulp van de standaard windows tool of b.v. met PartitionMagic (niet gratis). Beide met behoud van data.
 
ondertitels vast in avi,

ik kan dit natuurlijk proberen maar dan toch blijf ik met een groot bestand zitten wat niet op cd past.

het is dan ook mijn vraag of er een mogelijkheid is om met behoud van de avi codec [ divx dus ongeveer 700 MB ] een
bestand te maken waar de srt of ssa ondertitels vast instaan zodat ik ze op een cd kan zetten en met mijn gewone op de tv aangesloten dvd-speler die voor divx geschikt is kan afspelen.

a`j vammekaar hoalt, is de wek zo um.

benno.
 
Deze zelfde vraag heb ik ook.
Ik kan met Virtual dub de ondertitels vastzetten in mijn Avi bestand, maar dan word het een output avi file van zo'n 80GB.
hoe kunnen we dit krimpen tot 700MB of een andere manier dan virtual dub om de ondertitels vast te zetten in de avi.
Dus NIET converteren naar vcd of svcd of dvd.
 
dan moet je in virtualdub naar menu "video"gaan
kies voor "full processing mode" >> kies "compression" >> hier stel je de divx of xvid codec in
en evt de instellingen voor deze codec

lees ook hier
http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=101b

oja je haalt nu een topic van 5 jaar oud omhoog, volgende keer beter zelf een nieuwe starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan