Radio opnemen en opslaan in Mp3 formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
He mensen,
ik vraag me af of iemand een goed programma'tje weet om radio op te nemen (livestream van internet dus) en die het dan omzet in mp3.
Het hoeft niet perse nummer per nummer apart in mp3 gezet te worden het mag ook een bestand zijn. Dan ken ik het zelf er eventueel uitknippen mocht ik een leuk liedje horen.

En het geluid moet wel hetzelfde zijn als op die radio natuurlijk. (of beter maar dat lijkt me sterk dat dat kan)

THnx,
Diamond
 
zoek naar deze op google je hebt wel winamp nodig..
'
Streamripper for Winamp
 
Geplaatst door lokoloko
zoek naar deze op google je hebt wel winamp nodig..
'
Streamripper for Winamp
Wat ik me dan afvraag: Dan moet die radio zeker in je Winamp staan?

Ik luister het echt op internet, er opent een venstertje met WMP.
 
dan moet je die URL op Winamp (open url0 zetten dan speelt ie 't op Winamp af!!
 
Geplaatst door Diamond
He mensen,
ik vraag me af of iemand een goed programma'tje weet om radio op te nemen (livestream van internet dus) en die het dan omzet in mp3.
Het hoeft niet perse nummer per nummer apart in mp3 gezet te worden het mag ook een bestand zijn. Dan ken ik het zelf er eventueel uitknippen mocht ik een leuk liedje horen.

En het geluid moet wel hetzelfde zijn als op die radio natuurlijk. (of beter maar dat lijkt me sterk dat dat kan)

THnx,
Diamond

Je zou het kunnen proberen met total recorder. Dit programma biedt de mogelijkheid al het geluid dat via je geluidkaart komt op te nemen. Als je daarnaast nog LAME installeert kun je het geheel zo instellen dat je de gecapturede stream meteen als mp3 op kunt slaan in de door jou gewenste bitrate.:)
 
Gewoon ff winamp downloaden HIER

En de plugin kan je HIER
downloaden.

Heb m net getest en werkt :thumb:

Muziek online vindt je HIER
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan