beeldschermresolutie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Hoi,

Ik weet dat het kan maar ik kan het niet vinden, een icoon op je balk waar je klok staat om je schermresolutie te veranderen. Wie helpt mij?

Groetjes,

Rudy

Ik gebruik windows XP
 
Welke videokaart heb je?
Meestal moet je dit namelijk aanzetten bij de eigenschappen van je videokaart.
 
Welke videokaart heb je?

Je kan normaal je resolutie aanpassen via configuratie scherm, beeldscherm...
 
Welk icoon je bedoelt is mij een raadsel, zal wel bij de software voor je videokaart zitten? Een andere manier om je resolutie aan te passen is met de rechter muisknop op het bureaublad te klikken, eigenschappen en tabblad instellingen.
 
800x600 / 1024x768

Ik meen mij te herrinneren dat ik ooit een icoontje in die balk had die aangaf in welke resolutie mijn beeldscherm stond en waar ik met 1 klik kon overschakelen naar een andere resolutie. De andere mogelijkheden ken ik natuurlijk maar het is voor het vrouwtje die hier niet zo erg mee vertouwd is.

Alvast bedankt voor het meedenken

Rudy
 
Als je Nvidia kaart hebt, nieuwe drivers halen van www.nvidia.com. Dan krijg je zo'n icoontje in je taakbalk, waar je je resolutie, refreshsnelheid, enz. kan aanpassen.
 
Zoals ik al aangaf, je kan dit aanzetten bij de instellingen van je beeldscherm (videokaart) als deze het onderstuend tenminste. Bij b.v. ATI zit die mogelijkheid >rechtsklik op je bureaublad>>eigenschappen>>tabblad instellingen>>knop geavanceerd>>dan het tabblad opties>>en dan een vinkje zetten bij 'geef ATI pictogram weer in de taakbalk'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan