Fysieke geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Ik heb nu ongeveer een half jaar/jaar een nieuwe computer en heeft nu al kuren.
Al ben ik bv. bezig met een game krijg ik zomaar een blauw schermpie met: 'fysieke geheugendump gestart'.
Ik heb dit nu al 3 keer gekregen. Wat is dit precies voor een probleem? Ik heb al gelezen dat je dan je pc moet formateren maar dit doe ik liever niet.
Ik gebruik Windows XP Home edition (legale versie) 512mb Ram geheugen, 128MB video geheugen, AMD ATHLON XP 2800+. Ik heb een harde schijf die in tweeen is gedeeld, 40 en 70 GB. De schijf van 40 Gb zit vol voor 38GB en die van 70 Zit vol voor 2.82GB. De fout treed vooral op als ik bezig ben met De Sims 2.
Wat kan ik hier aan doen?
 
Laatst bewerkt:
Zorgen dat die schijf van 40 Gb meer vrije ruimte krijgt.
 
Kan ik Games gewoon verplaatsen, of moet ik deze overnieuw instaleren?
 
Ik zorg wel dat er minimaal 15% leeg is (volgens defragmetatie moet er minimaal 15% leeg zijn om functioneel te kunnen defragmenteren) en dan ga ik vanacht aan het defragmenteren. Dit heb ik eigenlijk al veel te lang niet meer gedaan:rolleyes:
 
Geplaatst door Rick_Klein
Is 16% vrije ruimte genoeg? (6.33 gb)

Mwâh, staat Windows ook op deze schijf?

Verder, heb je de drivers van je videokaart al eens geüpdate?
 
Ja, alles staat op deze schijf, behalve de Sims 2 (ik weet het, niet erg slim) en ik heb deze drivers nooit geupdate. Hoe kan ik dat doen? Ik gebruik een NVIDIA GeForce FX 5200
Stuurprogramma's: nv4_disp.dll
Versie: 6.14.0010.5214
DirectX 9.0c
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Geforce FX 5200 en heb de nieuwste update. (deze kan je krijgen via Windows update [start --> alle programma's --> windows update(ergens bovenaan)])
Maar ik heb nog steeds problemen, ik krijg aldoor maar weer blauwe schermen.. vaak als ik bezig ben met downloaden via programmas als Bitcomet, maar soms ook zonder dat. Zeer irritant.
 
Daar vind je alleen maar updates voor windows zelf. Niet voor de drivers van je videokaart. Ik in ieder geval niet....
 
Die is er wel..
Als je windows update hebt opgestart:
aangepaste installatie
Overige updates controleren
dan staat er links een menuutje:
Updates installeren en Essentiele updates controleren en Optionele softwareupdates selecteren en Optionele hardwareupdates. Je moet naar Optionele hardwareupdates. (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • geforce fx.jpg
    geforce fx.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 60
ik krijg na het downloaden aldoor het bericht: Updates zijn niet geinstalleerd, probeer het nog een keer:

Citaat:
----------------------------------------------------------------------
Foutcode: 80246002
Probeer de update nogmaals te installeren of raadpleeg een van de volgende bronnen voor ondersteuning.

Ga voor zelfhulp naar:

Windows Update-antwoordcentrum
Windows Update-probleemoplosser
Windows Update-nieuwsgroepen

Ga voor ondersteuning naar:


Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)
--------------------------------------------------------------------'

Dit staat er....
 
ik bedoel bij de videokaart drivers dat ze t prima doen, en ik had een bijlage toegevoegd bij de andere (is waarschijnlijk niet goed overgekomen) die ik nog een x toevoeg.
 

Bijlagen

  • blauw.jpg
    blauw.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 71
Mijn scherm ziet er wel anders uit. Er staat in het begin ook: Deze fout wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het bestand:nv4_disp.dll
Dit is dus mijn stuurprogramma voor de videokaart. Ik ga nu mijn drivers updaten. Kijken of het probleem dan verholpen is.
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik gedownload en geinstaleerd. Als ik nu kijk bij dxdiag (uitvoeren) zie ik dat er echter niks veranderd is....Heb ik het wel goed gedaan??
Ik wacht het wel af.
 
Geplaatst door Rick_Klein
Mijn scherm ziet er wel anders uit. Er staat in het begin ook: Deze fout wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het bestand:nv4_disp.dll
Dit is dus mijn stuurprogramma voor de videokaart. Ik ga nu mijn drivers updaten. Kijken of het probleem dan verholpen is.

Die heb ik ook.. ik heb denk ik meerdere problemen met mijn computer helaas..:confused:
staat er bij jou ook iets van Page fault in non pages area?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan