Bestandsnaam automatisch aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
952
Fotos op het schijfje in je digitale camera krijgen bij mij allemaal een bestandnaam zoals img001/img002 enz enz.
Als ik ze kopieer op de harde schijf gaat dat allemaal goed.Ik formateer mijn schijfje weer en ga weer fotos maken,als ik deze daarna ook weer op de computer wil zetten,dan moet ik dus elke keer de bestandsnamen aanpassen. Want de telling begint weer het zelfde ( img001 enz enz) anders worden mijn andere fotos overschreven.
Is er ook een manier om dit automatisch te kunnen doen, dat handmatig veranderen is toch een vervelend klusje. Nummering van 1 tot oplopende getallen lijkt mij een uitkomst.
 
Je zou kunnen kijken of er een optie in het progje (bijv. photoshop album) zit, die ze gelijk in een map met datum zet!
Wat je ook kan doen is gratis irfanview downloaden waar een groepsconversie mogelijk is (op naam en/of op type)!

irfanview
 
Daar kun je de Groepshernoeming van IrfanView heel goed voor gebruiken (zie bijlage).
In het voorbeeld zie je hoe je hoe je je foto's nummert als je al 300 afbeeldingen (Afbeelding 001 t/m Afbeelding 300) hebt. In het bovenste vak vul je het naampatroon in en daaronder het nummer waarmee begonnen moet worden.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan