Streaming audio opnemen in MP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Hallo,

Wie kent een goed programma om streamig audio op te nemen (in MP3 formaat)
Heb realplayer geprobeerd maar ben er niet kapot van.

Hoeft niet perse freeware te zijn.

bvd Daan
 
Ik had al met Google gezocht.
Maar er zijn er zoveel, dus ik vraag het liever hier aan mensen die ook daadwerkelijk zo'n progje gebruiken.
Misschien dat de mensen hier meer kunnen vertellen over hun ervaring.
 
Wat is eigenlijk Streaming Audio?

Bij mijn Audigy2 ZS software zit een programma Streaming Audio, maar heb dat (nog) niet gebruikt.
Vroeger, toen ik SBLive had nam ik internetmuziek op met de recorder van SBLive (What U Hear). Is dat dan Streaming Audio?
 
Ja, streaming audio is van bijvoorbeeld een online radiostation.
 
Ik heb een maanden geleden met linux van di.fm geript, bleek na een paar weken draaien m'n schijf toch aardig vol te lopen :D
Overigens was de 96 kb/s(gratis versie) van di.fm wel wat te weinig; met goede kopset klinkt het nog wel maar vanaf de stereo is het echt niet naar te luisteren.

Ik heb toen streamripper gebruikt, hier is ook een win32 versie van. Of die ook zo commandline als de linuxversie is weet ik niet. edit: een echter GUI ;)
 
Hoi Dick,

Ik luister altijd naar deze stream via Winamp: http://di.fm/

Dat geluid wat hun uitzenden komt dus "streaming" binnen en hoor ik via mijn Audigy2 ZS geluidskaart.
Bij deze kaart zit idd het programma Streaming Audio. Om hier gebruik van te maken moet ik streams beluisteren via een Realplayer. Dat is een progje waarmee je audio en video kan bekijken dat gestreamed word uitgezonden via het WWW

Realplayer vind ik persoonelijk niks, dus dat heb ik gisteren verwijderd.
Vandaar dat ik wat anders zoek.

Dat wat je vertelde over van SB live is idd streaming audio. (wat je hoort over je geluidskaart, neem je weer op)
 
Oja...dat is GUI.

Nu weet ik echter alleen nog niet wat een goed progje is.
 
Geplaatst door Forza Utreg
Dat wat je vertelde over van SB live is idd streaming audio. (wat je hoort over je geluidskaart, neem je weer op)
Kan Audigy dan niet wat SB Live wél kan? Heeft Audigy geen recorder? Ik ga het ook eens bekijken.
 
Geplaatst door Forza Utreg
Om hier gebruik van te maken moet ik streams beluisteren via een Realplayer.....
Realplayer vind ik persoonelijk niks, dus dat heb ik gisteren verwijderd.
Vandaar dat ik wat anders zoek.

Dat kan wel Dick...alleen maar met een realplayer.
Kijk het maar eens na: zodra je een stream wilt opnemen, zegt ie dat je Realplayer moet installeren
 
Ja!
Maar kun je wel helemaal om RealPlayer heen? Vaak wordt iets 'aangeboden' via RealPlayer. Bijvoorbeeld als je fragmenten van CD's wilt beluisteren. Of als on-linekranten geluidsvoorbeelden hebben. Ik ken ook een site waar je complete muziekstukken kunt beluisteren en daarvoor heb je die Player ook nodig.
 
Op de site waar ik muziek luister, kun je niet via Realplayer luisteren....


stream.jpg



Vandaar dat ik Winamp gebruik. Die vind ik sowieso beter en mooier in gebruik.
 
Streamripper heeft iig een winamp plugin, dus dat zou je af kunnen wegen. En ja streamripper is een goede ripper hoor ;)
 
Mmmm...
Streamripper ben ik al een paar x tegen gekomen.
Zal is ff proberen of het de moeite waard is!

Tnx
 
Ik heb ff gekeken op Download.com en
hier zit wel wat tussen.

Welke zou ik moeten hebben? Je hebt m als plug-in voor Winamp. Maar hoe zit het met die andere versie's/ Wat is nou het verschil?

EDIT:

Heb streamripper gebruikt. Probleem is dat ie niet opneemt in MP3 en een K/bs van 96...
Klinkt voor geen meter.

Ga wel ff kijken naar de optie van Megabit
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan