zwarte balken bij films

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambot2040

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
193
Ik wil graag de ondertitels onder de film hebben, dus in de zwarte balken, die balken kan je maken met resize in virtualdub maar ik weet alleen niet meer de instellingen, ik had al eens een site gekregen van hier: http://abdul1.netfirms.com maar helaas is deze site er niet meer dus weet iemand nog welke instellingen op deze site stonden of weet iemand een andere site...?
 
Ik gebruik voor het resizen altijd als nieuwe breedte en hoogte dezelfde formaten als de originele film.

Dan kies ik voor Expand, waar ik dezelfde breedte aanhoud en voor de hoogte 3/4 van de breedte.

v.b. Film originele formaten
breedte 576
hoogte 240

Resize
breedte 576
hoogte 240

Expand
breedte 576
hoogte 432
 
Volgens mij is die van Luckky Fred beter omdat de ondertitels dan lager komen te staan. En makkelijker te onthouden. :thumb: Maar als ik de ondertiteling nog wat lager wil hebben moet ik dan bij Expand hoogte er 16 bijoptellen?

En weten jullie misschien ook wat je bij TMPGEnc het beste kan gebruiken? Pal of NTSC, volgens een site waar ik het van heb gelezen moet je kijken naar de framerate :

25 fps dan PAL(16:9);
29.970 fps dan NTSC(16:9);
23.976 fps dan NTSC(16:9) en bij "Project Wizard 2/5", de "content of video" op Film zetten!!!

Klopt dit?
 
Laatst bewerkt:
Dat is afhankelijk van wat je download. Download je een film in NTFS of PAL.
Je kunt het beste hetzelfde systeem aanhouden. Download je NTFS kun je het beste NTFS aanhouden, download je PAL, un je het beste PAL aanhouden.
 
Dat kun je aan de fps zien en het formaat. Download daarvoor GSpot , dan kun je precies ziez welke codecs een film nodig heeft en welke fps deze film draait.

PAL=25 fps en NTSC=23,976 fps.
Pal =320*288 en NTSC=320*240
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt, alleen nog 1 laatste ding als ik nou de ondertitels nog lager wil hebben moet ik dan Expand hoogte, gaan verhogen?
 
Dat zou ik niet doen, als je dat doet en je gaat hem met een dvd-speler op tv kijken, heb je grote kans dat de ondertitels buiten het beeld vallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan