Kleur --> Zwart Wit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pancamo

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Berichten
84
Ik heb een afbeelding die in kleur is, en die zou ik graag in zwart wit willen hebben. Nu las ik laatst op internet een turorials over hoe je dat heel mooi kon doen. Zodat het wit heel mooi overkomt en het zwarte ook. Ik gebruik photoshop cs en paint shop pro 8. Ik weet wel hoe je dat kunt doen met die programma's. Maar dan krijg je meer grijs/wit (als je begrijpt wat ik bedoel) kent iemand deze tutorial en weet ook waar ik die kan vinden?
 
de enige manieren die ik weet zijn met photoshop CS;

1)
Image > Adjustments > Heu/Saturation > 'Colorize' aanvinken en dan de Saturation op 0 zetten

2) Filter > Sketch > Stamp > en dan wat met die schuifjes spelen totdat jij hem mooi vind

Laat ff weten of het is wat jij bedoelt.....
 
Laatst bewerkt:
die 1e die wist ik wel, die 2e niet, is trouwens ook wel aardig, maar niet helemaal wat ik bedoel
 
ok ik zal proberen het duidelijker uit te leggen. Ik zag op internet een turorial over hoe je een kleuren foto, in 'mooi' zwart/wit kon zetten. Als je dat gewoon via de standaardfuncties in photoshop doet, dan krijg je het zwart niet echt helder. Ik ben gewoon op zoek naar die tutorial:D
 
Geplaatst door Pancamo
ok ik zal proberen het duidelijker uit te leggen. Ik zag op internet een turorial over hoe je een kleuren foto, in 'mooi' zwart/wit kon zetten. Als je dat gewoon via de standaardfuncties in photoshop doet, dan krijg je het zwart niet echt helder. Ik ben gewoon op zoek naar die tutorial:D


als je nou gewoon de levels aan past?
Image > Adjustments > Levels > en dan een beetje aanpassen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan